Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طرح پرونده بستری الکترونیک به صورت پایلوت از این هفته در بیمارستان رازی بیرجند آغاز شد و تا شهریور در سایر بیمارستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.


وی افزود: سازمان بیمه سلامت به دنبال ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان و تسهیل امور بیمه‌ای و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اربابی گفت: الکترونیکی شدن نسخه پزشکی از اسفندماه پارسال به صورت پایلوت در بشرویه آغاز شده و تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نسخه در این شهرستان صادر شده است.


وی با بیان اینکه طرح مذکور در شهرستان فردوس نیز از هفته گذشته آغاز شده است بیان کرد: به زودی در مراکز درمانی شهرستان سرایان نیز نسخه به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون نسخه‌های الکترونیک برای بیماران سرپایی مطب‌های خصوصی، مراکز پاراکلینیک خصوصی و داروخانه‌ها انجام می‌شود و به تدریج بخش دولتی نیز از پوشش نسخ الکترونیک بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.


وی عنوان کرد: رفع هم‌‎پوشانی بیمه‌ای، نسخه نویسی بر اساس نیاز بیماران، کمک به پزشکان و داروخانه برای داشتن سوابق و گردش مالی بهتر در حوزه درمان از مزایای نسخه الکترونیکی است.

 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال الکترونیکی شدن خدمات در حوزه سلامت است افزود: این مهم در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.


وی ادامه داد: برای اجرای هرچه بهتر الکترونیکی شدن خدمات در حوزه سلامت بایستی اطلاعات مورد نیاز افراد در سامانه سیب وارد و پرونده سلامت بیماران و بیمه شدگان به طور کامل و دقیق ثبت شود.


اربابی با اشاره به اینکه اکنون ۶۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند اظهار داشت: همچنین ۳۰۵ مرکز درمانی، پزشکی و سایر مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.


وی گفت: از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۴۷۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد از خدمات رایگان بیمه‌ای برخوردارند.


طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت امسال در ۳۱ استان آغاز شده و در هر استان یک شهرستان به صورت پایلوت در دست اجرا است.
انتهای پیام/ب


برخورداری ۸۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه از خدمات رایگان در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری تلفنی صورت گرفته از طریق رئیس سازمان سنجش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از سیل در زیرکوه تصمیم جدید اتخاذ شده و مساعدت لازم صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، جواد قناعت روز پنجشنبه درباره پیگیری انجام شده برای بازماندگان از کنکور در شهرستان مرزی زیرکوه به دلیل وقوع سیل افزود: امروز برگزاری کنکور سراسری را در سطح کشور داشتیم و چندین مسیر اصلی و فرعی شهرستان زیرکوه به دلیل شدت بارندگی و سیلاب مسدود شد و برخی از داوطلبان کنکور به محل حوزه‌های آزمون نرسیدند.

وی افزود: این موضوع نگرانی‌هایی برای خود داوطلبان و والدین آنان ایجاد کرده، لذا طی تماس تلفنی با دکتر پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور، اوضاع امروز شهرستان زیرکوه تشریح شد تا برای داوطلبان چاره‌اندیشی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این تماس تلفنی، قرار شد برای دانش آموزانی که به دلیل وقوع سیل و مسدودی راه‌ها به حوزه‌های آزمون نرسیدند مساعدت لازم و تصمیم گیری جدیدی صورت بگیرد تا این بزرگواران از نگرانی دربیایند.

قناعت بیان کرد: با این وجود اگر دانش آموزی نتوانسته به کنکنور برسد نگران نباشد، جبران خواهد شد و تصمیم خوب و جدیدی را سازمان سنجش کشور برای آنها خواهد گرفت.

وی با اشاره به بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی، گفت: تمام دستگاه‌های متولی و تیم‌های امدادی در سطح استان در حالت آماده باش هستند تا کمترین آسیب ناشی از سیل به مردم برسد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته