Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول انتصاب معاون آموزشی وزارت علوم، مشخص شدن  زمان پرتاپ ماهواره ظفر،  اعزام کاروان عتبات دانشگاهیان،  فعالیت غیر قانونی موسسات پیام نور، افزایش میزان اشتغال جوانان،    سپری شد.  اظهارات گزینه احتمالی معاونت وزارت علوم درباره خبر انتصابش

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر درباره گمانه زنی‌ها مبنی بر انتخاب خود به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: هنوز حکم قطعی مبنی بر جایگزینی من به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در این رابطه انجام گرفته و قرار شده بنده عنوان معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری جایگزین شوم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: اگر بنا به انتخاب من به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد حکم در هفته پیش رو  صادر خواهد شد.

زمان پرتاب ماهواره ظفر مشخص شد

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره زمان پرتاب ماهواره ظفر اظهار کرد: در شرایط فعلی همکاران ما در بخش هوا فضا در حال تکمیل ساخت ماهواره هستند.

وی ادامه داد: روند تکمیل این ماهواره در حال پیگیری است و سعی می‌کنیم آن را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده کرده و برای پرتاب به مسئولان مربوطه تحویل دهیم.

ذاکری با اشاره به زمان آماده سازی و پرتاب ماهواره ظفربیان کرد: هنوز ساخت این ماهواره به اتمام نرسیده است و حداقل تا پایان پاییز  آماده سازی آن به طول می‌انجامد که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده  در سه ماهه پایانی سال به طور قطع  آماده پرتاب شود.

فعالیت غیرقانونی موسسات آموزشی با نام پیام نور امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی موسسات آموزشی با استفاده از نام و اعتبار دانشگاه پیام نور ضمن هشدار به تمامی داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور برای هیچ موسسه آموزشی مجوز فعالیت صادر نکرده و پذیرش در این دانشگاه صرفا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.   وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله در آستانه ثبت نام مقطع کارشناسی بدون آزمون و یا انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد، برخی از موسسات از طریق تبلیغات در جراید و فضای مجازی مبادرت به جذب و ثبت نام غیرقانونی از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور در مراکز داخل کشور و یا نمایندگی‌های خارج از کشور کرده و ضمن عقد قرارداد با متقاضیان اقدام به اخذ مبلغ قابل توجه تحت عناوین تایید قرارداد و کارمزد تنظیم آن، ارائه نمونه سوال، تشکیل کلاس‌های آموزشی حضوری و تهیه کتب مورد نیاز دانشجو می‌کنند.   همکاری ۳ وزارتخانه برای افزایش میزان اشتغال جوانان/ دانشگاه‌ها پیش‌قدم در کمک به فارغ‌التحصیلان

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره میزان اشتغال پذیری دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌ها بیش از دو سال است که تلاش می‌کنند فارغ‌التحصیلان در حوزه های مربوطه مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به بحث مهارت آموزی دانشجویان بیان کرد: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را حین تحصیل با مهارت‌های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی آنها آشنا کنند.

غلامی تصریح کرد: این برنامه تحت عنوان بررسی اشتغال پذیری هرچه بیشتر دانشجویان پیش می‌رود و در بستر آن به موضوعات مورد توجه و مهمی که دانشجویان می‌توانند به کمک آنها یک شغل و مهارت برسند توجه می‌شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رصد شغلی دانش آموختگان بیان کرد: در حال حاضر رصد شغلی دانش آموختگان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ انجام گرفته است و نتایج آن به دست ما رسیده و ان‌شاءالله تا مدتی دیگر رصد اشتغال تمامی گروه ها طی سال‌های اخیر هم به اتمام می رسد.

پروژه شهر دانش را نمی‌توان منتفی کرد/ اجرای ۵ پروژه ساخت و ساز در حاشیه دانشگاه تهران محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران درباره مصوبه شهر دانش اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی مصوبه‌ شهر دانش را اجرا کرد، اما جمع بندی نهایی با مصوبه ابلاغ شده مغایرت داشت.

وی ادامه داد: از نظر ما مصوبه ابلاغ شده با دیگر مصوبات دولت در تناقض است و به همین دلیل این موضوع از سوی دانشگاه تهران به رئیس جمهور ارجاع شد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: با وزیر مسکن هم صحبت کرده‌ایم و قرار شد تا دوباره جلسه‌ای برگزار شود و موضوع شهر دانش را نهایی کنیم.   ۱۳هزار دانشگاهی راهی عتبات می‌شوند

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان گفت:سفر به عتبات به آمادگی‌هایی نیاز دارد و بهره‌گیری از آنها مهم است؛ هر چقدر با کاروان‌ها همراه باشیم بهره مندی در این سفر بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان در خصوص هزینه سفر به عتبات گفت: علاوه بر وام، وام صندوق رفاه هم به دانشگاهیان تعلق می‌گیرد. هزینه‌ها بر عهده سازمان حج و زیارت است که اعلام می‌کند و ما تنها آن را اجرا می‌کنیم.

حجت الاسلام مطهری پور رئیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عتبات از ۲۷ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه دارد. کل ثبت نام ۶۳ هزار و ۹۶۸ نفر بودند و از این تعداد ۱۳ هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲ برابر ظرفیت قرعه کشی انجام شد و این افراد برای تکمیل مدارک باید اقدام کنند بالای ۹۰ درصد اقدام نهایی کردند و مدارک را به شورای استانی تحویل دهند؛ بیشترین آمار از استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

حجت الاسلام مطهری پور افزود: ایستگاه پروازی تهران و مشهد است؛ ۳ شب در نجف، ۳ شب کربلا و یک شب در کازمین خواهند بود؛ از اول شهریور پسران مجرد اعزام می‌شوند.

رئیس عتبات دانشگاهیان ادامه داد: ۳۰ میلیون ریال برای سفر هوایی و ۱۵ میلیون برای سفر زمینی است؛ دوره‌هایی داریم در سفر که بسته فرهنگی یکی از آنهاست.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود