Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید علی فاطمی افزود: مصرف داروی هورمونی آنابولیک باعث تحلیل غدد جنسی مردان می شود و متاسفانه این دارو توسط مربیان باشگاه های ورزشی برای پرورش اندام تجویز می شود که علاوه بر نازایی، باعث بروز بیماری های مختلف نیز می شود.

وی اظهار داشت: نوسانات خلق، افسردگی، بی قراری، افزایش اشتها، خستگی، افزیش فشارخون، سکته، عوارض قلبی و بی خوابی از عوارض مصرف این داروی هورمونی است، توصیه می شود افرادی که به طور منظم و طولانی مدت از این داروها استفاده کرده اند، تحت نظارت پزشک، مشاور و با حمایت خانواده مصرف آنها را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروساز ادامه داد: یکی دیگر از داروهایی که گاهی ورزشکاران به طور غیر قانونی برای ارتقای عملکرد ورزشی خود مصرف می کنند، هورمون رشد است که در کنار داروی آنابولیک استفاده می شود، استفاده از این دارو برای مصارف غیر درمانی می تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی زیادی شود.

فاطمی تصریح کرد: استفاده از هورمون رشد موجب ایجاد عوارضی مثل درد مفاصل و ماهیجه ها، ایجاد تورم در مفاصل و سایر بخش های بدن به علت افزایش تولید مایعات بین بافتی و همچنین افزایش کلسترول خون می شود.

به گفته وی، ورزشکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که توزیع و خرید هرگونه دارو و مکمل های ورزشی در باشگاه و ورزشگاه ها، غیر قانونیاست و خرید این اقلام باید از داروخانه و تحت نظر دکتر داروساز انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دارو پرورش اندام نازایی آنابولیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید

آفتاب‌‌نیوز :

تجربه نشان داده که سردرد‌های شدید بیشتر در سمت راست سر بروز می‌کند؛ این سردرد‌ها با هر منشائی که باشد، علایم مشخص دارد مثل اختلال در بینایی و شنوایی، سردرد و دندان درد و حتی گاهی با تهوع نیز همراه می‌شود.

سردرد یکی از فراگیرترین مشکلات جسمانی در جهان به شمار می‌رود که اختلال در عملکرد عصب‌های مغز از علل عمده بروز سردرد‌های سمت راست سر است.

گاهی هم عوارض جانبی دارو‌ها سرمنشاء این درد می‌شود به طوری که حتی مصرف بیش از حد دارو‌های مسکن نیز می‌تواند عامل آن باشد؛ پزشکان استامینوفن، آسپیرین و ایبوپروفن را مهمترین مسکن‌هایی می‌دانند که عامل بروز سردرد در سمت راست سر می‌شوند. این مسکن‌ها که اغلب برای درمان میگرن کاربرد دارند، اگر بیش از ۱۰ روز در ماه مصرف شوند خود به محرک سردرد تبدیل می‌شوند.

از دیگر دلایل بروز سردرد در سمت راست سر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

آلرژی‌ها

متورم شدن رگ‌های مغز

خستگی مفرط

ضربه به سر

عفونت، از جمله سینوزیت

نوسانی شدن قند خون به دلیل برنامه غذایی نامتعادل

کشیدگی و یا سفت شدن عضلات گردن

تومور‌های مغزی

انواع سردرد

حدود ۳۰۰ نوع سردرد شناخته شده که عامل ۹۰ درصد آن‌ها هنوز ناشناخته است؛ از مهمترین سردرد‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- میگرن

سردرد‌های میگرنی از نوع سردرد‌های ضربان دار بوده که با علائمی، چون تاری دید، تهوع، حساسیت به نور، حساسیت به صدا، استفراغ همراه هستند.

۲- سردرد‌های خوشه‌ای

این نوع سردرد‌ها شیوع بسیار کمی در جمعیت دارند، اما شدید و آزاردهنده بوده و به صورت دوره‌ای ظاهر می‌شوند. معمولاً درد به‌صورت متمرکز و در اطراف چشم‌ها بروز می‌کند. علاوه بر این ممکن است درد به بخش‌های دیگری از سروصورت و گردن نیز سرایت کند.

سردرد‌های خوشه‌ای بیشتر در مردان بروز می‌کند. محرک‌هایی مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و سابقه خانوادگی سردرد‌های خوشه‌ای از علت‌های اصلی بروز این نوع سردرد‌ها محسوب می‌شوند.

۳- سردرد‌های عصبی یا تنشی

سردرد‌های عصبی بسیار شایع هستند به طوری که ۷۵ درصد مردم آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این سردرد‌ها معمولاً امکان بروز در هر دو طرف سر را دارند، اما در برخی افراد تنها یک‌طرف سر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. درد‌های مبهم در دو طرف سر و یا تنها یک طرف، حساس شدن پوست سر، سفت شدن و گرفتگی عضلات شانه و گردن و احساس فشار در دو طرف سر و پیشانی از مهمترین علایم آن است.

عواملی که سردرد سمت راست را تشدید می‌کند

استرس و فشار روانی، خستگی بیش‌ازحد، حذف وعده‌های غذایی، مشکلات عضلانی به‌ویژه در ناحیه گردن، عفونت و آلرژی و مصرف نادرست دارو‌ها و خوددرمانی از مهمترین عواملی هستند که سردرد سمت راست را تشدید می‌کنند.

استفاده نادرست و نابجا از بعضی دارو‌ها برای درمان سردرد، به تشدید سردرد منجر می‌شود. سردرد‌های ناشی از مصرف نادرست دارو‌ها عامل ۵ درصد از سردرد‌های ثانویه است سردرد‌های ناشی از مصرف نابجای دارو‌ها معمولاً پس از بیدار شدن از خواب شدیدتر هستند.

چند راهکار برای کاهش سردرد سمت راست

پرهیز از غذا‌های حاوی هیستامین 

نوشیدن مقدار کافی آب

افزایش منیزیم غذایی

استراحت به مقدار کافی

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت