Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم و انداختن ایشان در آتش و تبدیل شدن آتش به گلستان اظهار داشت: گلستان شدن آتش تنها به اراده خداوند صورت گرفته است و همه انسان‌ها بدانند که برای خواستن هر چیزی باید به خداوند متوسل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی افزود: باید تحت امر مطلق الهی باشند و این موضوع به عدم اختیار انسان ربطی ندارد و خدا در چارچوب عقل و دین به انسان اختیار داده است چرا که قائل به جبر نیستیم و صاحب اختیار مطلق نیز نیستیم و انسان موجودی میانه این ۲ مسئله است و انسان با عقل و دین راه و مسیر درست را انتخاب می‌کند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به موضوع مهم فصل تابستان یعنی صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز بیان داشت: در این خصوص نیازمند مساعدت مردم هستیم تا به مشکل برخورد نکنیم چرا که برخی مردم در برخی نقاط دچار مشکل هستند و باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا از این دوره عبور کنیم.

وی در خصوص وظیفه شورای نگهبان در انتخابات نیز عنوان داشت: امروز بزرگترین مانع بر سر دشمنان شورای نگهبان است چرا که مشکل معاندان اسلامیت نظام است و می‌خواهند مسئولین را رو در روی یکدیگر قرار دهند و در تاریخ آمده است که چه بر سر روحانیت در نظام اسلامی و این کشور آمده است و چه بر سر شیخ فضل الله آوردند، آنها در زمان مشروطه شیخ فضل الله نوری را شهید کردند و امروز نیز به دنبال کنار زدن روحانیت و اسلامی نبودن جامعه هستند، لذا شورای نگهبان با انتخاب‌های درست به دنبال حفظ اسلامیت باشد.

محمودی در ادامه به وضعیت رهبر نیجریه شیخ زکزاکی نیز اشاره کرد و بیان داشت: این رهبر بزرگ مسلمین نیجریه همچنان مورد بی توجهی است و اولاً باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم و مورد بعدی نیز این است که حقوقدانان در جوامع اسلامی تلاش کنند تا برای معالجه به خارج از کشور نیجریه برده شود.

امام جمعه موقت ورامین به دیدار ا ئمه جماعت کشور با رهبری که به مناسبت ۴۰ سالگی نهاد نماز جمعه برگزار شد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار پربرکت رهبر عزیز به چند نکته توصیه کردند که اولین نکته در خصوص عنوان مسئله دعوت به تقوا بود و ایشان فرمودند که باید مصادیق تقوا در نماز جمعه به‌خوبی بیان شود و یکی از موارد، تقوا در فضای مجازی است.

خطیب جمعه ورامین گفت: دروغ و شایعه در فضای مجازی از موارد امروز ما شده است و بارها عنوان کرده اینکه این فضا نیاز به مدیریت صحیح دارد و باید به آن سمت و سوی دیگری داده شود و متأسفانه علی رغم همه تذکرات تا کنون در خصوص هدایت فضای مجازی توسط مسئولین هیچ اثر و اقدام عملی ندیده‌ایم ولی باید آنقدر بگوییم تا کار جدی صورت بگیرد چرا که معتقدیم تمام این کج رفتاری‌ها و بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی به واسطه رها بودن این فضا است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولین خود را به خواب زده‌اند افزود: متن مردم و خانواده‌ها باید هوشیار شوند چرا که فضای مجازی شمشیر ۲ لبه است، مثل سیم برق و چاقو می‌ماند که نباید به دست کودک سپرده شود لذا هم مردم و هم مسئولین بدانند اگر توجه نکنیم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم چرا که با برخی خبرهای دروغ آبروی کشور و منطقه و مؤمنی می‌رود و این فضا باید هدایت شده و درست استفاده شود.

خطیب جمعه ورامین در رابطه با قدرت نمایی پوچ جدید ترامپ نیز اظهار داشت: ترامپ با قدرت نمایی و خوشحالی خبری داده است که پهباد ایرانی را در تنگه هرمز مورد هدف و نابودی قرار داده‌اند آمریکای مستکبر بداند که آنقدر توسط انقلاب اسلامی حقیر شده است که رئیس جمهور مدعی ابرقدرتی این گونه با دستپاچگی این خبر را اعلام می‌کند.

محمودی افزود: مقامات ایران و وزارت امور خارجه و سخنگوی نیروهای مسلح اعلام کرده‌اند که این خبر صحت ندارد و پهبادهای ایران پس از انجام عملیات خود سالم بازگشته‌اند و یکی از مقامات وزارت خارجه نیز اعلام کرده است که شاید ناو آمریکایی پهباد خود را هدف قرار داده است لذا ترامپ می‌خواهد با این کار سرنگونی پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا را جبران کند و آنها باید بدانند که این حقارت هرگز جبران شدنی نیست.

امام جمعه موقت ورامین گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا پس از سرنگونی پهباد رئیس جمهور آمریکا فرمان حمله صادر می‌کند ولی چند ساعت بعد فرمان را لغو می‌کند یعنی آنان به حقارت افتاده‌اند لذا آمریکا از هر زمان دیگر حقیر است و دوران فروپاشی نزدیک است و تا آن روز که ملت شاهد افول خواهند بود.

کد خبر 4670478

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت ورامین خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن