Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی گفت: باید ساخت و سازهای شهری در آذربایجان‌غربی با رعایت معماری های اسلامی و سبک زندگی اسلامی همراه باشد.به گزارش بلاغ،رضا پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در ارومیه اظهار کرد: تبدیل فرهنگ‌های رفتاری به گفتمان جزو مطالبات مردم است که باید مدیران شهری برای نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رشد و ارتقای فرهنگ اسلامی و رعایت سبک زندگی اسلامی در گرو ورود عملی به حوزه‌ های شهروندی است، افزود: معماری اسلامی و ایرانی باید همانگونه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در شهرها و مخصوصا کلانشهرها رعایت شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران معماری اسلامی باید با هوشیاری و دقت مولفه‌های دینی و اسلامی را در معماری رعایت کنند، تا با همراهی مسؤولان در این عرصه شاهد معماری اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع معماری اسلامی و با توجه به اینکه سبک معماری شهری و روستایی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی در جوامع ما است، تصریح کرد: حفظ اصالت‌های شهری و روستایی و جلوگیری از ترویج سبک معماری غربی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های آذربایجان‌غربی باید به شکل جدی در دستور کار مسؤولان استانی در این حوزه بزرگ و مهم قرار گیرد.

پناهی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهری و روستائی عنوان کرد: اسلام برای معماری و ساخت خانه و مساجد نیز طرح‌های جامعی ارائه کرده است که با رعایت این مولفه‌ها می‌توان خانه‌ای مناسب طراحی کرد به ویژه در خصوص استحکام خانه توصیه‌هائی دارد و از مردم می‌خواهد در معماری به گونه‌ای رفتار کنند که هر خانه در معرض دید دیگران نباشد و یا نتوان از منزل خود، به خانه‌های دیگر اشراف داشت.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید هرچه ممکن است محیط زندگی، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت‌تر، امکان‌پذیر باشد و بنابراین در راستای تحقق فرمایشات معظم له ما باید با مدیریت جهادی و کار و تلاش، تمام اهتمام و جدیت خود را برای ایجاد نمای اسلامی متناسب و در شأن یک انسان والامقام با ویژگی‌های دینی و اسلامی به‌کار گیریم.

وی افزود: یکی از راه‌های تغییر الگو و سبک زندگی توجه به زیرساخت‌ها و تغییر چهره فضای شهر محل زندگی مان با معیارهای دینی و ارزشی است.

پناهی به نقش کارگروه  تخصصی معماری و شهرسازی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری اشاره کرد و افزود: نظرات کارشناسانه و مطالبه گرانه در این کارگروه می تواند برنامه ای برای دست‌اندرکاران معماری اسلامی باشد تا با هوشیاری و دقت مولفه‌های دینی و اسلامی را در معماری رعایت کنند، تا با همراهی مسؤولان در این عرصه شاهد معماری اصیل اسلامی در شهرها و روستاها باشیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته