Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا مظاهری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی همه جانبه به سر می بریم و برخلاف گذشته با برنامه‌ریزی‌های عادی و کوتاه مدت نمی‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی بیان داشت: هرچند تحریم‌های ظالمانه کمتر محصولات نهایی صنعت نساجی و پوشاک را تحت تأثیر قرار داده، اما مشکلاتی در تأمین مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات و دستیابی به دانش فنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهری یادآور شد: صنعت نساجی به گونه‌ای است که مجموعه‌های تولیدی آن باید به طور دائم در حال نوسازی و به روز رسانی فناوری‌های مورد استفادهباشند و این مهم به ویژه در بخش‌های ریسندگی، بافندگی و رنگ‌رزی به صورت زنجیروار باید اتفاق بیفتد، اما با اعمال تحریم‌ها دیگر ماشین آلات خارجی به تولیدکنندگان داخلی فروخته نشده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: اگر نگاه ما به مسائل در شرایط حساس کنونی، عادی و روزمره باشد از رکود و مشکلات خارج نخواهیم شد، بلکه لازم است همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات و گلوگاه‌های تولید هماهنگ عمل کنند.

این فعال صنعتی ادامه داد: با این حال، امروز هماهنگی خوبی بین وزارت صنعت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های درگیر در تولید شاهد نیستیم.

مظاهری اظهار داشت: اصل جریان اقتصاد مقاومتی و اینکه در این جنگ نابرابر اقتصادی باید به مقاومت بپردازیم، موضوع اقتصادی است که شالوده آن بر تولید قرار دارد، اما حمایت‌های خوبی از تولید انجام نمی‌شود و دستگاه‌ها هماهنگی خوبی با هم ندارند.

وی به طرح این پرسش پرداخت که در برهه حساس کنونی، چرا در موضوع تخصیص ارز و منابع بانکی نگاه یکسانی به تولیدکنندگان با سابقه و اهلیت دار با تعداد نیروی کار بالا و شرکت‌های با مجوز عادی که سال هاست تولیدی ندارند وجود دارد و دستگاه‌های متولی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نیستند؟

مظاهری خاطرنشان کرد: هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پیش‌قراول موضوع تولید کشور، تلاش‌های خوبی دارد، اما مشکلات اصلی پس از ارجاع کار از این وزارتخانه به سایر ارگان‌ها و نهادها به ویژه به بانک‌ها آغاز می‌شود.

این تولیدکننده صنعت نساجی اضافه کرد: بانک‌ها به تولیدکنندگان به چشم افرادی که توانایی لازم در اجرای پروژه‌ها را ندارند، نگاه می‌کنند و همین مسئله موجب تأمین نشدن نقدینگی و منابع مالی لازم برای پیشبرد اهداف تولید شده است.

وی، همچنین به مشکلات سازمان امور مالیاتی فراروی تولید اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود وقتی کارشناسان این سازمان از شفافیت عملکرد و نداشتن فرار مالیاتی واحدها اطمینان حاصل می‌کنند، عملکرد مناسب‌تری در قبال آنها داشته باشند تا فرآیند تولید تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش‌های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد. امسال هم از سوی رهبر معظم انقلاب «رونق تولید» نامگذاری شده است./‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی و هیئت همراه همزمان با اولین روز این هفته به همراه دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان این وزارتخانه، مدیران، روسا و کارکنان سازمان‌های تابعه، جمعی از کارگران، کارفرمایان و جامعه کار و تولید با حضور در مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب و قرائت فاتحه و نثار تاج گل با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.  

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در حاشیه این مراسم به نقش کارگران در تحقق اهداف شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و گفت: بدون شک کارگران به عنوان ستون فقرات حوزه تولید، یکی از ارکان اساسی در تحقق اهداف شعار سال محسوب می‌شوند. 

وی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه دستیابی به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات، کاهش وابستگی اقتصادی و گسترش محسوس مبادلات تجاری و اقتصادی سرآمد و توفیقات بسیار ارزشمندی در بخش‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی حاصل شده است.

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: اقتدار در عرصه اقتصادی کشور مدیون جامعه کارگری و بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال که ناظر بر جهش تولید است، بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه بانک رفاه کارگران همواره سعی داشته به سهم خود حامی تولید ملی و کارگران ایران اسلامی باشد، تاکید کرد: حمایت‌های این بانک از حوزه تولید در سال‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار و به عنوان بانک مزین به نام "کارگران" عزیز، اقدامات و خدمات گسترده‌ای در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کشور داشته است.  

 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) را به عنوان یکی از خدمات کلیدی و ارزشمند این بانک در راستای حمایت از تولید ملی برشمرد و گفت: این اوراق با هدایت نقدینگی عمومی کشور به سمت واحدهای تولیدی ضمن کاهش نرخ تورم، بستر پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای این واحدها را فراهم می‌کند. 

دکتر للـه‌گانی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر این اوراق به منظور تامین مالی واحدهای تولیدی متقاضی، از سوی بانک رفاه کارگران منتشر و علاقه‌مندان به خرید نیز می‌توانند برای این منظور به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی