Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@02:30:01 GMT

دلتنگی داور عصر جدید برای عمو خسرو سینما ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۸۵۳۱

به گزارش پارس نیوز، 

«تجربه حضور در فیلم‌های «مزاحم»، «اثیری» و «شب» به امین حیایی امکان داد با خسرو شکیبایی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران در سه مرحله از بازیگری‌اش هم‌بازی شود. در فیلم اول فرصتی کم‌نظیر برای بازیگر جوانی که به تکنیک‌ها و روش‌های بازیگری علاقه داشت و جویای آموختن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فیلم دوم به‌عنوان یک ستاره جوان مقابل بازیگر باتجربه و در فیلم سوم به‌عنوان یک رفیق و همراه. همجواری با شکیبایی به حیایی فرصت داد درس‌های زیادی از این بازیگر دوست‌داشتنی بگیرد؛ درس‌هایی که به نظر می‌رسد این روزها تصمیم گرفته است در برنامه «عصر جدید» یا در آموزشگاه بازیگری‌اش به عاشقان سینما منتقل کند.

«من و خسرو شکیبایی با هم زندگی کردیم. به‌دلیل فیلم‌های متعدد و خاطره‌انگیزی که با هم بازی کردیم زمان‌هایی طولانی را با هم گذراندیم. فیلم «مزاحم» اولین برخورد و آشنایی‌مان بود. خسرو شکیبایی سر صحنه واقعاً به من انرژی می‌داد و حمایتم می‌کرد. خسرو حواسش به کارم بود. من را دوست داشت و از سکانس‌هایی که با هم داشتیم به‌عنوان سکانس‌های جذاب کار یاد می‌کرد. چند سال بعد، فیلم «اثیری» ساخته محمدعلی سجادی را با هم کار کردیم و به خاطر این فیلم نزدیک به ۲ ماه در شمال در یک ویلا با هم زندگی می‌کردیم. روزی که می‌خواستیم با هم به شمال برویم با خودم می‌گفتم خسرو حکم برادر بزرگ‌تر من را دارد ولی روزها شکل دیگری گذشت. آن قدر حال کودکانه و اخلاق خوشی داشت که لحظات بسیار شیرینی را با او گذراندم. این ویژگی اخلاقی و کودک درون، همیشه همراهش بود. گاهی می‌نشستیم و برای هم خاطره تعریف می‌کردیم. بحث می‌کردیم، حرف‌های فلسفی می‌زدیم و از خدا می‌گفتیم. حساس و دوست داشتنی و خوش‌قلب بود. همیشه می‌گویم قلب گنجشکی داشت.

همه لحظاتی که کنارش بودم برای من خاطره بود. آخرین بار در فیلم «شب» هم‌بازی بودیم. با استاد انتظامی که بزرگ‌تر هر دویمان بود. آن قدر این مرد دوست‌داشتنی بود که ساعت‌ها کنارش می‌نشستیم و صحبت می‌کردیم و بعضی شب‌ها تا صبح نمی‌خوابیدیم. از حرف‌زدن و همنشینی با او همیشه می‌شد لذت برد.

خسرو در ذهنش دنیای شیرین و جذابی داشت و در دنیای خودش زندگی می‌‌کرد. ما را هم به دنیای خودش می‌برد و غرق در آن دنیا می‌کرد. یکی از بهترین لحظات کاری‌ام زمان‌هایی بود که با خسرو جلوی دوربین بودم و بازی داشتیم. این که با یک بازیگر قدر با این جایگاه تثبیت‌شده همبازی بودم و می‌توانستم از او یاد بگیرم و یک اتفاق خوب را رقم بزنم، برایم مایه افتخار بود. می‌دانستم این جور فرصت‌ها زیاد در زندگی نصیب آدم نمی‌شود. به همین دلیل همنشینی و همکاری با این مرد بزرگ را همواره مایه افتخار می‌دانستم.

این روزها … بیش از همیشه به تأثیر بازیگری از جنس شکیبایی و مکتبی که با بازیگری‌اش به سینمای ایران آورد، پی می‌برم. نسل‌های بعد او را به یاد خواهند داشت و از او تأثیر می‌گیرند و بدل به یک الگو شده است.

در سینمای ایران همیشه یک صندلی برای خسرو شکیبایی، عموخسروی سینمای ایران، خالی است. امروز، همه برای ادای احترام، کنار این صندلی ایستاده‌اند.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سینمای ایران بازی انرژی اخلاق قلب دوربین ایران خسرو شکیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، گلاره عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری در کنار یک شتر و ساربانش با لباس محلی جنوبی، از سفر جنوب کشور خبر داد. او در این استوری نوشت: «شتر سواری دولا دولا نمیشه»

کد خبر 846582 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس