Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فشار خون به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم مهم حیاتی است.

فشار خون مناسب کودکان و نوجوانان

در سنین بین ۱۴ تا ۱۹ سالگی فشار خون طبیعی ۱۱۷ بر روی ۷۷ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۰۵ بر روی ۷۳ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۲۰ بر روی ۸۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار خون نرمال برای افراد جوان در سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی ۱۲۰ بر روی ۷۹ است، حداقل فشار خون برای این سنین ۱۰۸ بر روی ۷۵ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۳۲ بر روی ۸۳ است.

فشار خون نرمال برای افراد جوان در سنین ۲۵ تا ۲۹ سالگی ۱۲۰ بر روی ۷۹ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۰۸ بر روی ۷۵ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۳۳ بر روی ۸۴ است.

عدد فشار خون افراد جوان و میان سال

فشار خون طبیعی در سنین ۳۰ تا ۳۴ سالگی ۱۲۲ بر روی ۸۱ است و حداقل این فشار در این سنین ۱۱۰ بر روی ۷۷ و حداکثر این فشار ۱۳۴ بر روی ۸۵ است.

فشار خون طبیعی در سنین ۳۵ تا ۳۹ سالگی ۱۲۳ بر روی ۸۲ است و حداقل این فشار در این سنین ۱۱۱ بر روی ۷۸ و حداکثر این فشار ۱۳۵ بر روی ۸۶ است.

در سنین بین ۴۰ تا ۴۴ سالگی فشار خون طبیعی ۱۲۵ بر روی ۸۳ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۱۲ بر روی ۷۹ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۳۷ بر روی ۸۷ است.

در سنین بین ۴۵ تا ۴۹ سالگی فشار خون طبیعی ۱۲۷ بر روی ۸۴ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۱۵ بر روی ۸۰ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۳۸ بر روی ۸۸ است.

عدد فشار خون برای افراد مسن

فشار خون نرمال برای افراد در سنین ۵۰ تا ۵۴ سالگی ۱۲۸ بر روی ۸۵ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۱۶ بر روی ۸۱ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۴۲ بر روی ۸۹ است.

فشار خون نرمال برای افراد در سنین ۵۵ تا ۵۹ سالگی ۱۳۱ بر روی ۸۶ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۱۸ بر روی ۸۲ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۴۴ بر روی ۹۰ است.

فشار خون نرمال برای افراد در سنین ۶۰ تا ۶۴ سالگی ۱۳۴ بر روی ۸۷ است. حداقل فشار خون برای این سنین ۱۲۱ بر روی ۸۳ و حداکثر فشار خون برای این سنین ۱۴۷ بر روی ۹۱ است.

با افزایش سن فشار خون کمی افزایش می‌یابد. میانگین فشار خون برای افراد مسن ۶۰ تا ۷۰ ساله ۱۳۴/۸۷ است.

عدد فشار خون نرمال و غیر نرمال

ورزشکاران به دلیل ورزش و فعالیت بدنی، ضربان قلب پایین‌تر و در نتیجه فشار خون پایین تری نسبت به افراد عادی دارند. فشار خون مطلوب برای ورزشکاران کمتر از ۸۰/۱۲۰ است. اگر فشار خون نرمال است یعنی کمتر از ۸۰/۱۲۰ است حداقل هر ۲ سال یکبار فشار خون را اندازه بگیرید.

اگر فشار خون سیستولیک بین ۱۲۰ و ۱۳۹ و دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹ است، هر سال فشار خون خود را اندازه بگیرید؛ شما مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستید.

اگر فشار خون ۹۰/۱۴۰ یا بالاتر باشد شما فشار خون بالا دارید و باید به پزشک خود مراجعه کرده و اقدامات لازم برای کنترل فشار خون بالا را آغاز کنید

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

عدد فشار خون افراد جوان و میان سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند

هانیه شهرابی فراهانی٬ روانشناس بالینی با اشاره به شرم ناشی از اضافه وزن در زندگی گفت: هر چند که اضافه وزن به خودی خود، مشکلات سلامتی زیادی به همراه دارد؛ اما مسائل روانشناختی ناشی از چاقی و اضافه وزن بیشترین آسیب را به زندگی اجتماعی یک نفر وارد می‌کنند. افرادی که اضافه وزن دارند، به خصوص کسانی که از کودکی دچار این مشکل شده اند، به جز بیماری‌های جسمی مثل دیابت و فشار خون بالا، متاسفانه در معرض مشکلات روانشناختی مثل مشکلات عزت نفس، احساس نقص و شرم، احساس بی کفایتی و بی ارزشی هم قرار می گیرند. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود همه آسیب‌هایی که اضافه وزن برای افراد دارد، خیلی‌ها در کاهش وزن موفق نیستند، بیان کرد: بررسی‌های زیادی نشان می‌دهند افرادی که دچار اضافه وزن هستند، به شکل متفاوتی فکر می‌کنند و وقتی مدل ذهنی و روش فکر کردن این افراد تغییر می‌کند، می‌توانند به شکل باثباتی وزنشان را کم کنند.

شهرابی افزود: این افراد معمولاً از دوران کودکی یا اوایل نوجوانی خودشان را خیلی چاق تصور می‌کرده اند و تصویری که از خودشان دارند تقریبا تناسبی با واقعیت ندارد. خیلی از افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از خوردن به عنوان روش اصلی تنظیم هیجان استفاده می‌کنند. مثلاً وقتی مضطرب هستند بیشتر غذا می خورند یا وقتی خسته هستند سعی می کنند با غذا خوردن خستگی را از تن به در کنند. 

او گفت: خیلی‌ها، شب‌ها بیشتر سراغ خوردن می‌روند. تفاوت خوردنِ هیجانی با خوردن از سر گرسنگی این است که در خوردن هیجانی موضوع برطرف شدن میلِ گرسنگی نیست. خیلی وقت‌ها حتی فرد از غذا خوردن لذت نمی‌برد؛ بلکه صرفا غذا یا خوراکی می خورد تا هیجانش را تنظیم کند. انگار غم، خشم و اضطرابش با خوردن برطرف می‌شود. نه تنها خوردن کمکی به تنظیم هیجان نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود فرد احساس گناه زیادی نسبت به رفتارش و خشم زیادی از خودش که پرخوری کرده تجربه کند.

شهرابی اظهار کرد: از بین تمام هیجان ها، شرم هم به دفعات بیشتر و هم با شدت بیشتری در افراد مبتلا به چاقی تجربه می‌شود. فردی که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کند ناخواسته بیشتر اتفاقات بد و خنثی در زندگی را به چاقی ربط می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک