Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن | آتش‌سوزی‌ عمدی در استودیو با ۱۳ کشته و ده‌ها زخمی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو روز جمعه به نقل از منابع تحقیقاتی مرتبط با این حادثه در ژاپن اعلام کرد مظنون که بر اساس مدارک هویتی مانند گواهینامه رانندگی اهل شهر سیتاما در نزدیکی توکیو و ۴۱ سال دارد اکنون به دلیل سوختگی از ناحیه چهره، قفسه سینه و سایر قسمت‌های بدنش در بیمارستان بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز پلیس به صورت رسمی این ادعا را تأیید نکرده است.

شاهدان عینی می‌گویند این فرد بعد از وارد شدن به ساختمان شرکت انیمیشن‌سازی مشهور «کیوتو انیمیشن» مایع اشتعال‌پذیری را در ساختمان پخش و سپس آن را آتش زد در هنگام شروع آتش سوزی حدود ۷۰ نفر، عمدتاً کارکنان این استودیو، در داخل این ساختمان بودند.

گزارش‌ها حاکی است این مرد هنگام انتقال به بیمارستان اعتراف کرده که او پیش از آتش زدن این ساختمان این مایع احتراق آمیز را در آن پخش کرده است.

مقامات ژاپن به نقل از شاهدان می‌گویند این مرد پیش از آتش زدن استودیو به کارکنان این شرکت گفته «بمیرید. » آنها همچنین می‌گویند چندین شیء چاقو مانند نیز در محل پیدا شده اما معلوم نیست که آیا این اشیا به این مظنون تعلق دارند یا خیر.

«کیوتو انیمیشن» استودیویی پیشرو در تولید یک مجموعه از نمایش‌های محبوب و مستقر در خارج از توکیو است این استودیو در دو دهه گذشته با عناوینی از جمله «کِی - اون» در ژاپن و خارج از کشور محبوبیت کسب کرده است.

شرکت انیمیشن سازی «کیوتو انیمیشن» که به اختصار "Kyo Ani" نیز شناخته می‌شود، سری انیمیشن‌های تلویزیونی "K-On" ویژه دختران دبیرستانی تولید می‌کند این شرکت در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده است و پیشتر نیز در حوزه کودک کار می‌کرد.

هنوز تحقیقات پلیس در مورد علت این آتش سوزی تمام نشده است و بازجویی رسمی از فرد مظنون نیز به دلیل بستری بودن در بیمارستان آغاز نشده است.

کد خبر 448415

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد

مقامات پلیس لندن اعلام کردند مردی در شمال شرق این کلانشهر با قمه به تعدادی از افراد حمله کرده و چند تن در این حادثه زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فرد مهاجم چند افسر پلیس را نیز مورد حمله قرار داده است.

به گفته مقامات پلیس، مردی که گفته می‌شود چاقویی بزرگ شبیه به قمه حمل می‌کرده، با یک وسیله نقلیه به خانه‌ای برخورد و سپس تعدادی از مردم را زخمی کرد.

این مرد ۳۶ ساله پیش از اینکه در نهایت دستگیر شود به سمت مردم و دو افسر پلیس حمله کرده است. تاکنون شمار دقیق مصدومان این حادثه گزارش نشده است.

اکیپ های آتش نشانی و امدادی و همچنین تعدادی آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شدند.

تاکنون گزارشی در مورد وضعیت جسمانی مصدومان نیز منتشر نشده است. مقامات پلیس اظهار کردند به نظر نمی‌رسد این حادثه تروریستی باشد.

به گزارش اسکای نیوز، چند خیابان در پی وقوع این حادثه بسته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی