Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:38:35 GMT

چه عوامل مانع ازدواج می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۱۰۲

چه عوامل مانع ازدواج می‌شود؟

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عواملی که منابع ازدواج جوانان می‌شود اظهار کرد: ازدواج مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین تصمیم و انتخابی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد و باید این انتخاب را جدی گرفت و به طور منطقی با آن روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام با بیان اینکه ازدواج یک قرارداد دوطرفه  برای تبادل نیاز‌های عاطفی، جنسی و بخشی از نیاز‌های اجتماعی است، گفت: مثلاً  در یک ازدواج کارآمد، عشق رمانتیک جای خود را به صمیمیت و دوست داشتن می‌دهد.

این روانشناس گفت: گاهی اوقات دلایل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی موجب عدم تمایل فرد برای ازدواج و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج می‌گردد.

وی با بیان اینکه گاهی تنوع طلبی فرد، ترس فرد ازطلاق، خیانت، مرد سالاری، زن سالاری، رقابت بین آن‌ها موجب کاهش تمایل فرد به ازدواج می‌شود، افزود: همچنین عوامل اقتصادی به این معنا که فرد از نظر مالی هزینه‌های مراسم ازدواج، مسکن، تهیه وسایل زندکی، مهریه و موارد این چنینی را ندارد.

بیشتر بخوانید: آمادگی پیش از ازدواج در موفقیت‌آمیزبودن پیوند زناشویی چه تاثیری دارد؟

امام با اشاره به اینکه گاهی اوقات الگو برداری‌های غلطی که شخص از فضا‌های مجازی دارد مثل اینستاگرام و.. باعث این موضوع می‌شود، ادامه داد: از دیگر عوامل افسردگی، اضطراب، اعتیاد جوانان نیز باعث عدم تمایل فرد برای ازدواج می‌شود.

این روانشناس اضافه کرد: عدم مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت‌های لازم وعدم شناخت فرد از خودش (خودشناسی) هم از این موارد است همچنین ازدواج درمان نیست و با ازدواج معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد، قرار نیست با ازدواج به آرمان هایمان برسیم یا کسی ما را خوشبخت کند.

وی افزود: هدف ازدواج داشتن تکیه گاه نیست بلکه همراهی است، قرار نیست به کسی تکیه کنیم بلکه باید همدیگر را همراهی و حمایت کنیم.

امام خاطرنشان کرد: یادمان باشد همسر تکیه گاه و سایه سر ما نیست همچنین همسر، ما را رشد نمی‌دهد بلکه ما خود مسئول رشد وسعادت خود هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748541

دیگر خبرها

  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم