Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:30:24 GMT

گردهمایی بزرگ حج عظمت اسلام را به نمایش می گذارد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۶۶۶

گردهمایی بزرگ حج عظمت اسلام را به نمایش می گذارد

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: حج فریضه مهم الهی است که مسلمانان از سراسر دنیا برای زیارت حرمین شریفین در مکه مکرمه حضور می یابند و با تجمع عظیم خود ابهت و عظمت امت اسلام را به نمایش می گذارند.
وی با گرامیداشت مناسبت‌های هفته و با اشاره به دیدار اخیر امامان جمعه با مقام معظم رهبری بیان کرد: توجه به ظرفیت های جوانان و تلاش برای تشویق و ترغیب نسل جوان به انجام دستورات دینی و مشارکت در امور کشور از تاکیدات رهبری بوده که در دولت و ارکان جامعه و خانواده باید به نیازهای این قشر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه خاش از شورای نگهبان به عنوان یک ظرفیت مهم برای حل مشکلات کشور یاد کرد و افزود: با حضور افرادی عالم و فقیه و نخبگان کشور در شورای نگهبان منویات رهبری به خوبی اجرا می شود.
حجت الاسلام دهقان ادامه داد: پایان دادن به جنگ هشت ساله تحمیلی و پذیرفتن قطعنامه مربوط به آن از سوی امام راحل با بصیرت و شجاعت صورت گرفت که با این اقدام اقتدار نظام اسلامی نشان داده شد و دشمنان اسلام و کشور دریافتند که ایستادگی ملت شجاع ایران در جبهه های حق بر علیه باطل نتیجه ای جز نصرت الهی ندارد و ملت ما با کمترین نیرو و تجهیزات جنگی توانستند ابهت جبهه های ظلم و استکبار را در هم بشکنند.

مناسک حج فرصت خوبی برای افزایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: موسم مناسک حج بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی است که امیدواریم حج حجاج عزیز ما مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.
مولوی محمد علی شهنوازی اظهار داشت: حج فریضه بزرگی است که همه افراد امت اسلامی دارای توان مالی کافی باید آن را ادا کنند.
امام جمعه اهل سنت خاش با تقدیر از تصمیمات فرماندار و تلاش‌های مسئولان این شهرستان برای کمک به کاهش مشکلات گرانی و پایش و کنترل بازار و رفع مشکلات سوخت، گاز و نان گفت: امیدواریم این اقدامات اصلاحی اثربخش و ادامه دار باشد.

۷۳۱۰ **۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند

امام جمعه رشت ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ماجرای اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ضمن تشکر از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسراییل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت عدل در تعاملات اجتماعی اظهار داشت: خداوند در آفرینش انسان، عدل را رعایت کرده است؛ طبق روایات منظور از عدل رعایت انصاف در زندگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: 14 میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه لوازم زندگی‌ مردم محصول رنج و زحمت کارگر است تصریح کرد: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را 89 روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و لذا همه کسانی‌که درصدد جذب‌ کارگر هستند باید به امنیت شغلی وی توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی بودند تصریح کرد: ایشان در عین حال که به آموزه‌های اسلامی پایبند و‌ معتقد بودند، یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام‌عیار بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهگ جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود و لذا یکی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به این کشور‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است افزود: دشمن در تلاش بود روابط میان دو کشور تیره شود و این موضوع توسعه اقتصاصی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاه‌های خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/612

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود