Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه ویژه ائمه جمعه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه تاکید ویژه‌ای بر حمایت ائمه جمعه از جهت‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی داشتند.

وی پیگیری برای رفع مشکلات مردم را از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه دانست و اضافه کرد: سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه در راستای توجه به برطرف کردن نیاز مردم یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه ائمه جمعه باید همه مردم را مورد مهر و محبت خود قرار دهد خاطرنشان کرد: وظیفه همه کمک کردن به جریان‌های انقلابی که در مسیر انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری قرار دارد است.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه در انتقادات خود نسبت به مسئولان هدفی جز تقویت نظام و خدمت به مردم ندارند و این مهم در راستای استحکام مبنای نظام و برطرف کردن مشکلات و گرفتاری‌های ملت مردم است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با بیان اینکه غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها دچار روحیه تکبر هستند تصریح کرد: ایران به همه تعهدات خود در برجام حتی بالاتر عمل کرد ولی اروپایی‌ها در برجام کدام تعهدات خود در برجام عمل کرده‌اند و این در حالی است که به ایران توصیه می‌کنند هنوز در برجام بمانید.

وی با اشاره به اینکه ایران در برابر بدعهدی غرب شروع به کاهش تعهدات خود کرده و اروپایی‌ها می‌گویند که ایران نباید چنین کند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به دزدی دریایی انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش ایران گفت: آنها نفتکش ایرانی را ربوده‌اند و سعی می‌کنند این عمل را به شکل قانونی جلوه دهند در حالی که ایران این اعمال را بی‌جواب نمی‌گذارد.

هاشمی به سخنان سید حسن نصرالله به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه پرداخت و با بیان اینکه این سید مقاومت از موضع قدرت، اقتدار و عزت سخت می‌گفت تصریح کرد: این بیانات لرزه بر جان صهیونیست‌ها، رسانه‌های صهیونیستی و رسانه‌های عربی و عبری انداخت.

خطیب نماز جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله بیان کرد همه بدانند اگر از هر جهتی به ایران حمله شود حزب‌الله و مقاومت در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: سید حسن نصرالله اظهار کرد در صورت بروز جنگ با اسرائیل ما وارد الجلیل می‌شویم که نشان از قدرت و توانمندی نیروی زمینی، گروه و ارتش مقاومت است.

وی با اشاره به رعایت تقوا در فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های جامعه مراعات تقوا در فضای مجازی است چرا که فضای مجازی واقعیت جامعه مدرن امروز است و کسی هم منکر این اصل مهم نیست.

هاشمی با تاکید بر استفاده جوانان، انقلابیون از فضای مجازی برای رساندن اهداف و متعالی اسلام و نظام مقدس اسلامی ایران به دیگران خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های امروز جامعه رواج دروغ، تهمت، شایعه و اینگونه موارد در فضای مجازی است که باید ضمن مقابله با این گونه ترفندها، جوانان و انقلابیون باید از این فرصت برای انتقال اهداف متعالی اسلام و انقلاب اسلامی استفاده کنند.

وی رعایت تقوای الهی در خانواده را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: رعایت تقوا در خانواده از بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری و پیشگیری می‌کند و در این راستا برخی از والدین در تربیت فرزندان بر اساس تقوا غفلت کرده‌اند که تقوا در تربیت دینی و اجتماعی فرزندان توصیه مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر جلوگیری از اسراف را از دیگر موارد رعایت تقوای الهی دانست و تصریح کرد: رعایت تقوا بین زوجین ضمن اینکه از بروز پدیده طلاق پیشگیری می‌کند از بسیاری ناهنجاری‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه تقوا از دروغ در کسب و کار و معامله جلوگیری می‌کند گفت: اگر تقوا در معامله و اشتغال مورد توجه نباشد گران‌فروشی و احتکار و ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به تقوا الهی در جلوگیری از ناامید کردن مردم به ویژه جوانان تصریح کرد: برخی افراد در ناامید کردن مردم تلاش‌های زیادی می‌کنند که این نشانه بی‌تقوایی آنان است که توجه به امید در جامعه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چرا که در جامعه‌ای که امیدواری باشد نوآوری و خلاقیت بروز می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان با تأکید به اینکه پیام تجمعات مردم در حمایت از پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب لزوم استمرار این حرکت است گفت: سایر دستگاه‌های متولی هم باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی را در این اقدام قانونی همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی پور خطیب جمعه جعفریه با تأکید بر اینکه حجاب منافاتی با فعالیت اجتماعی زنان ندارد گفت: نیروی انتظامی بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با بدحجابی به میدان آمده باید همه مردم و دستگاه‌های مسئول به صحنه بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه جعفریه با تبریک روز کارگر، رشد و شکوفایی اقتصاد را در گرو فعالیت‌های کارگران توصیف کرد و گفت: کارگری نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید دارند و دولت و کارفرمایان هم باید در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنان گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک روز شورا‌های اسلامی شهر و روستا را تبریک گفت و نقش شورا‌ها را در تعالی همه جانبه هر شهر و روستا مهم و اساسی برشمرد و افزود: حضور افراد کارآمد، دلسوز و دارای سلامت نفس در شوراها، پیش شرط توسعه و آبادانی ست.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه دستجرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اله مطهری و تبریک روز معلم به فرهنگیان گفت: با آموزش و پرورش صحیح و ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان، آینده کشور تضمین و نسلی پویا و تلاشگر تربیت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور خطیب جمعه فردو آموزش و پرورش را رکن اساسی جامعه در تربیت نسل آینده دانست و افزود: نظام آموزشی کشور و معلمان در کنار علم اندوزی به دانش آموزان باید بیش از پیش، ارتقا سطح فرهنگ، اخلاق و معنویت آنان را هم مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند