Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:30:45 GMT

واکنش روسیه به اقدام آمریکا علیه ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۹۴۲

معاون وزیر خارجه روسیه به اقدام آمریکا علیه ترکیه در خصوص جنگنده های اف 35 واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در این عنوان داشت که این اقدام آمریکا در حقیقت تنبیهی است که واشنگتن علیه کشورهای مستقل در نظر می‌گیرد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از سوی ترکیه، این کشور را از پروژه تولید جنگنده‌های اف -۳۵ کنار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کاخ سفید در ادامه این بیانیه برای نشان دادن اینکه تصمیمش برای حذف ترکیه از پروژه اف -۳۵ به روابط دو کشور ضربه‌ای نمی‌زند، تأکید کرده است که همکاری‌های دو کشور در سطح گسترده‌ای ادامه خواهد یافت؛ این در حالی است که واکنش‌های مقامات آنکارا نشان از نارضایتی شدید آنها از تصمیم اخیر واشنگتن دارد.   در همین رابطه «اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد کنار گذاشته شدن ترکیه از پروژه تولید جنگنده‌های اف -۳۵ می‌تواند به افزایش ۷ تا ۸ میلون دلاری قیمت هر فروند از این جنگنده‌ها منجر شود.   اسماعیل دمیر یک روز پس از آن‌که دولت آمریکا رسماً اعلام کرد ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف -۳۵ کنار گذاشته است، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «شرکت‌های دفاعی ترکیه باید با دشواری‌های مالی موقت ناشی از تصمیم جدید آمریکا کنار بیایند، اما این تصمیم در نهایت صنایع دفاعی ترکیه را قوی‌تر خواهد کرد. شرکت‌های ما زیان‌های خود [به دلیل تصمیم آمریکا] را جبران خواهند کرد اما دیگران باید خود را برای مواجه شدن با افزایش ۷ تا ۸ میلیون دلاری قیمت هر فروند جنگنده اف -۳۵ آماده کنند.»   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر مناطقی را در شهر رفح بمباران کردند که بر اثر آن تا این لحظه ۲۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.

تعدادی از شهدا زن و کودک هستند. بنابر اعلام منابع محلی، جنگنده‌های اسرائیلی ۱۱ خانه را در این دور از حملات خود در رفح، بمباران کرده اند.

این در حالی است که از صبح امروز اخباری در زمینه طرح رژیم صهیونیستی برای تخلیه شرق رفح نیز شنیده شده است.

براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است. ارتش صهیونیستی اعلام کرده در این مرحله قصد جابجایی ۱۰۰ هزار نفر از افراد حاضر در این منطقه را دارد.

کد خبر 6098108 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جنگنده جنگ جهانی دوم روسیه بازسازی شد و به پرواز درآمد | ویدئو
  • واکنش روسیه به حمله اسرائیل علیه رفح
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ببینید | عملیات دیدنی نمایشی جنگنده‌های پیشرفته روسیه در دل آسمان