Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین با اشاره به شکست طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن، تصریح کرد که واشنگتن در پی کنار گذاشتن موضوع قدس و آوارگان فلسطینی است.به گزارش بلاغ،«نبیل أبو ردینة» وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین تأکید کرد که رابطه بین فلسطین و ایالات متحده آمریکا به بدترین حالت بحرانی خود رسیده است.

ابوردینه تصریح کرد که این بحرانی بودن، به خاطر پافشاری واشنگتن بر «کنار گذاشتن موضوع قدس و آوارگان، به دور از میز مذاکرات است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزیر فلسطین، قدس را مهمترین عاملی دانست که جهان عربی و اسلامی را در کنار هم جمع می‌کند و از همه تریبون‌های عربی و بین‌المللی خواست که تجاوزات صهیونیستها علیه قدس را تشریح کنند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از ابوردینه گزارش داد که «بدون قدس و آوارگان [فلسطینی]، هیچ طرح یا کارگروه اقتصادی، هیچ ارزشی ندارد».

اشاره ابوردینه به کارگروه اقتصادی است که اخیرا در بحرین برگزار شد. این نشست، نخستین اقدام عملی برای طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این طرح، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین ادامه داد: «هر گونه تلاش برای ایجاد دیدگاه مخالف اصول ملی و میهنی،  راه به جایی نخواهد برد. دولت آمریکا نیز باید در مواضع و سیاست‌های خود بازبینی کند».

وی با بیان این مطلب افزود: «اگر اسرائیل به توافقهای امضا شده با ما، متعهد نباشد، ما نیز از امروز، به هیچ توافقی با دولت اسرائیل پایبند نیستیم».

ابوردینه با بیان اینکه اختلاف در میان مسئولان فلسطین، به خاطر اختلاف میان کشورهای عربی و معلول پول این کشورهاست، اظهار داشت که به خاطر «مواضع محکم» محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره قدس، فشارهای زیادی به وی وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «اگر قدس خارج از میز [مذاکرات] است، ترامپ نیز خارج از آن است»، در پایان تصریح کرد که معامله قرن، شکست خورده و اعلام نشدن آن تا به امروز، به خاطر مواضع ثابت فلسطینی و عربی است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که مسؤولان این رژیم به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات باید امتیاز بدهند و در جنگ غزه به بن‌بست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روسای ستاد ارتش، موساد و شاباک چند روز پیش به این توافق رسیدند که دادن امتیازات در مساله مذاکرات تبادل‌ اسرا امری ضروری است و پیشرفت در مذاکرات کنونی بعد از نشست این مقامات بوجود آمد.

طبق این گزارش، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به اسرائیل و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهد ماند.

در این گزارش آمده است مسؤولان امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیدند که رژیم‌شان در جنگ غزه به بن‌بست خورده است.

این در حال است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر توافقی برقرار نشود این رژیم وارد شهر رفح خواهد شد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون یک توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا