Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-26@11:59:55 GMT

نود و دومین شمارۀ ماهنامۀ «نماینده» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۶۷۳

نود و دومین شمارۀ ماهنامۀ «نماینده» منتشر شد

به گزارش «نماینده» این ماهنامه در پرونده‌ای طی گفت‌وگوهایی با نمایندگان مجلس، «نشانه‌های سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات» را بررسی کرده و تصویر جلد این شماره از «نماینده» نیز به همین پرونده با محوریت «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اختصاص‌یافته است.

«پازل جهرمی، غفلت مجلس» عنوان این پرونده است و «احد آزادی‌خواه»، «سیدناصر موسوی‌لارگانی»، «حسینعلی شهریاری»، «اکبر رنجبرزاده»، «علی‌اکبر کریمی»، «سیدتقی کبیری»، «عباس پاپی‌زاده»، «محمدرضا پورابراهیمی»، «سیدجواد  حسینی‌کیا»، «احمد سالک»، «نصراله پژمان‌فر»، «اکبر ترکی»، «ولی‌الله نانواکناری»، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی»، «سیدراضی نوری»، «غلامرضا شرفی» و «محمد حسن‌نژاد» نمایندگانی هستند که در گفت‌وگو با این ماهنامه نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ هشدارهایی را مطرح نموده و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های نظارتی خصوصاً مجلس به این موضوع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است عنوان سرمقالۀ این مجله «اگر مجلس غفلت کند...» است که به قلم «امیرابراهیم رسولی» مدیرمسئول «نماینده» به رشتۀ تحریر در آمده است.

* «پاسداران سیاست‌ها» عنوان پروندۀ دیگری از در شمارۀ نود و دوم «نماینده» است که تاریخچه، اهداف و عملکرد «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» را مورد بررسی قرار داده و هجمه‌ها به این نهاد را ریشه‌یابی کرده است.

با توجه به اینکه «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» وظیفۀ تطبیق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام را بر عهده دارد، «نماینده» در این پرونده با «میرسلیم» و «مصباحی‌مقدم» به‌عنوان اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، با «پورمختار»، «ابوترابی»، «کریمی‌قدوسی»، «شیخ»، «محجوب» و «مافی» به‌عنوان نمایندگان مجلس، با «علی بهادری‌جهرمی» رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه و «محمد بهادری‌جهرمی» حقوقدان، گفت‌وگو کرده است و این افراد توضیحاتی را دربارۀ تاریخچه، علت تشکیل، عملکرد و دلایل واکنش‌ها به این نهاد ارائه نموده‌اند.

* «نماینده» در پروندۀ دیگری عملکرد فراکسیون مستقلین مجلس را مورد واکاوی قرار داده و با انتخاب تیتر «کدام استقلال؟» در گفت‌وگو با «علیرضا سلیمی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، «عبدالله رضیان» عضو فراکسیون مستقلین، «سیدابوالفضل موسوی» عضو فراکسیون امید، علت تشکیل این فراکسیون و عملکرد آن را در بوتۀ نقد قرار داده است.

* گلایۀ اخیر رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی که باعث شد نمایندگان در مقام جبران کم‌کاری خود بر آمده و تدوین طرح‌های کنشگرانه علیه خباثت‌های آمریکا را در دستور کار قرار بدهند، موضوع پروندۀ دیگری از ماهنامۀ «نماینده» قرار گرفته و با عنوان «تلاش برای جبران» منتشر گردیده است.

این پرونده گفت‌وگوهایی با «سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» رئیس فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا، «حمیدرضا حاجی‌بابایی»، «سیدمحمدجواد ابطحی»، «محمدجواد جمالی»، «حسن نوروزی»، «حشمت‌اله فلاحت‌پیشه» و «محمدابراهیم رضایی» را در خود جای داده است.

«مرحوم مرتضی صفاری‌نطنزی» نیز آخرین مواضع خود دراین‌زمینه را در گفت‌وگو با «نماینده» تشریح کرده بود که مصاحبۀ وی در همین پرونده منتشر شده است.

* ماهنامۀ «نماینده» در هر شماره یکی از دوره‌های مختلف مجلس پس از انقلاب را به‌اختصار بررسی می‌کند. پس از بررسی مجالس اول تا ششم در شماره‌های پیشین، در این شماره کارنامۀ عملکرد مجلس هفتم و ترکیب اعضای آن موردبررسی قرار گرفته است.

* تحقق «رونق تولید» به‌عنوان شعار سال ۹۸ مستلزم انجام اقداماتی از جانب مسئولان است که «نماینده» در شمارۀ جدید خود پرونده‌ای به آن اختصاص داده و در گفت‌وگو با «محمداسماعیل سعیدی» نمایندۀ تبریز، «یوسف داوودی» عضو کمیسیون کشاورزی، «شهباز حسن‌پور» عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه، «ولی ملکی» عضو کمیسیون صنایع و معادن، «احمد مرادی» عضو کمیسیون انرژی، «امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، «سیده‌فاطمه حسینی» عضو کمیسیون اقتصادی، «علی قربانی» عضو کمیسیون برنامه بودجه و «سلام امینی» عضو کمیسیون انرژی، تلاش کرده است این شاخص‌ها و الزامات را تبیین نماید.

* «حوالی اخبار» عنوان پروندۀ دیگری از «نماینده» است که علاوه بر مرور اتفاقات مهم چند هفتۀ اخیر مجلس، در آن به بررسی و تشریح برخی موضوعات متنوع در دستور کار کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی پرداخته شده است.

«آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان»، «کم‌وکیف اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان»، «جزئیات اجرای قانون جامع حمایت از معلولان»، «پیگیری علت عدم تصویب طرح هر ایرانی ماهانه ۳۰ لیتر بنزین»، «اصرار دولت بر تفکیک وزارتخانه‌ها» جزء موضوعاتی هستند که در این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

* همانند سایر شماره‌های «نماینده» پرونده‌ای نیز به بررسی مشکلات حوزه‌های انتخابیه اختصاص یافته و با عنوان «منهای پایتخت» منتشر شده است.

* بخش «قاب متفاوت» که در تمامی شماره‌های «نماینده» ثابت است، این بار سبک زندگی «پرویز سروری» را زیرذره‌بین قرار داده است. گفت‌وگوی صمیمی و جذاب با «رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران» را می‌توانید در صفحات پایانی شماره ۹۲ «نماینده» بخوانید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه ماهنامه با شماره تلفن ۶۶۷۶۳۵۵۲ تماس بگیرند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آذری جهرمی سند2030 ماهنامه نماینده وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

کد خبر 6088557

دیگر خبرها

  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم