Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@16:27:44 GMT

اولین تصاویر رصد ناو آمریکایی "یو اس اس باکسر"

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۸۹۲

آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی کل سپاه با انتشار تصاویر رصد ناو آمریکایی، سند واهی بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا در سرنگون کردن پهپاد ایرانی در تنگه هرمز را ارائه کرد.

در پی وعده داده شده برای ارائه تصاویر پهپاد‌های نیروی هوافضای سپاه از ناو آمریکایی "یو اس اس باکسر" که مدعی سرنگون کردن پهپاد ایران در روز پنج شنبه و در تنگه هرمز شده بود، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین تصاویر مرتبط با این ماجرا را برای اثبات این دروغ امریکایی رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش؛ با اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روز گذشته (پنجشنبه ۲۷/ ۴/ ۹۸) حین اجرای مأموریت‌های جاری، ورود ناوچه امریکایی"یو اس اس باکسر" و ۵ فروند شناور همراه را به طور کامل و از لحظه ورود به تنگه هرمز، به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشته است و در این مدت پایگاه‌های پهپادی خودی، هیچ گونه اقدام غیرمتعارف و تهدید کننده‌ای از سوی نیرو‌های تروریستی آمریکا در ناو مذکور را ثبت و مشاهده نکرده اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سپاه پهپاد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت فرمانده سپاه از تماس دور از انتظار آمریکایی‌ها برای تعریف از شناور ایرانی!
  • اولین تصاویر از ورود تانک‌های اسرائیل به گذرگاه رفح
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد