Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

مريم مجدليه، از مؤمنان و نزديکان حضرت عيسي( ع) بود
واژه‌ي "مجدليه" در نام او اشاره به شهري به نام "مجدله" در کرانه‌ي غربي درياچه‌ي تيبرياس دارد. مريم مجدليه به "سن مري مگدلين" نيز معروف است.
مريم مجدليه که بود؟
مريم مَجدَليّه، از مؤمنان و نزديکان حضرت عيسي( ع) بود. وي در آغاز زن بدکاره اي بوده که پس از رو به رو شدن با عيسي( ع) به وي ايمان آورد و به نقل کتاب مقدس، عيسي( ع) ارواح پليد را از درون وي بيرون کرد، بعد از آن وي در شمار مؤمنان به عيسي( ع) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام کتاب مقدس،مريم مجدليه از کساني است که عيسي( ع) پس از عروج بر وي ظاهر گشته و حيات خود را بدان ها اعلام کرد .
سرگذشت مريم مجدليه
بر پايه انجيل، مريم مجدليه زني تن فروش و بسيار زيبا بوده است. روزي اهلِ شهر به دنبالِ وي مي افتند تا او را سنگ سار کنند. مريم مجدليهمي گريزد تا به عيسي ميرسد . عيسي داستان را از پيگيرانِ مريم مي پرسد و آنان ميگويند که ما مي خواهيم وي را از براي گناهانش سنگ سار کنيم. عيسي ميگويد بسيار خوب چنين کنيد ولي نخستين سنگ را کسي بزند که گناهي نکرده باشد( انجيل يوحنا- باب هشتم- آيات 1 تا 11). اين سخنِ عيسي ايشان را شرمنده و پراکنده ساخت و جانِ مريم مجدليه را رهانيد و از آن پس وي يکي از ياران نزديک حضرت عيسي( ع) گرديد.
به نام مجدليه در انجيل لوقا 8:2 اشاره شده:
چندي بعد عيسي سفري به شهرها و دهات ايالت جليل کرد تا همه جا مژدهٔ ملکوت خدا را اعلام کند. آن دوازده شاگرد و چند زن که از روح پليد يا از امراض شفا يافته بودند هم وي را همراهي مي کردند. مريم مجدليه که عيسي هفت روح پليد را از وجود وي بيرون کرده بود. يونا، همسر خوزا( رئيس دربار هيروديس)، و سوسن از جمله اين زنان بودند. ايشان و بسياري از زنان ديگر از دارايي شخصي خود، عيسي و شاگردانش را خدمت مي کردند.

قديمي ترين نسخهٔ پيدا شده از انجيل مريم به حدود قرن دوم ميلادي برميگردد
انجيل مريم مجدليه
انجيل مريم يک انجيل اپوکريفا (که شش صفحه نخست و صفحات پايان اين انجيل دردسترس نيست) است. قديمي ترين نسخهٔ پيدا شده به حدود قرن دوم ميلادي برميگردد ، که به زبان قبطي و بر روي کاغذ پاپيروس نوشته شده است. امروزه با اين که صفحات زيادي از اين انجيل دردسترس نيست ولي به زبان هاي مختلف از جمله آلماني و انگليسي به چاپ رسيده. در اين انجيل، از عيسي با عنوان نجات دهنده نامبرده شده است.
آيا در پيش مسيحيان مقام وي بالاتر از حضرت مريم مادر عيسي( ع) است؟
در مورد جايگاه مريم مجدليه نسبت به حضرت مريم مادر عيسي( ع) بايد گفت؛ مجدليه چنانچه جايگاه ويژه اي در بين مسيحيان دارد و کتاب مقدس بارها از وي يادشده است، ولي به اعتقاد ما مقايسه ي وي با مريم مقدس( س) قياسي نابه جا است؛ براي اين که مشخص است که جايگاه مريم مقدس، بالاتر و رفيع تر است.
در مورد شهرت مريم مجدليه هم بايد گفت؛ اين شهرت بيش تر براي داستان توبه ي وي است. اينگونه افراد پشيمان از گناه، معمولاً در مجالس پند و اندرز بيش تر مورد گفتگو قرار مي گيرند؛ بنابراين به نظر مي‌ايد که بيش تر مورد توجه هستند.
گردآوري: بخش مذهبي بيتوته
منابع:
islamquest.net
fa.wikipedia.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود