Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:26:12 GMT

مشترکان برق در سمیرم، صرفه‌جویی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۶۲۷

مشترکان برق در سمیرم، صرفه‌جویی را جدی بگیرند

مدیر امور برق شهرستان سمیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به پیک بار همیشگی این منطقه در فصل تابستان اظهار داشت: میزان مصرف برق سمیرم به گونه ای است که در نقشه برق کشور که همه نقاط زرد رنگ نمایش داده شده محدوده جنوب استان اصفهان با رنگ قرمز نمایش داده می شود.

اکبر ترابی علت این موضوع را تعداد زیاد چاه‌های کشاورزی سمیرم ذکر کرد و افزود: اعلام پیک بار ما از طرف استان روزانه است که در سمیرم از ساعت هفت صبح آغاز می شود وحتی در چند مورد زودتر از این ساعت وارد پیک بار برق شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۳۰۵ مورد مجوز برق کشاورزی داریم که عمده آنها مربوط به چاه‌های آب کشاورزی برقدار شده در سال های گذشته است.

مدیر امور برق سمیرم با اشاره به اینکه از کشاورزان و باغداران خواسته ایم بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ چاه‌های خود را روشن نکنند ادامه داد: حتی مشوق‌هایی نیز برای معافیت از پرداخت قبوض برق آنها در نظر گرفتیم اما هنوز هم مصرف برق بالاتر از حد مجاز است.

وی تاکید کرد: در بین ساعت‌های گرم روز اعلام شده، مجبور به قطع برق چاه ها هستیم تا مشکلی در تامین برق مصرفی عمومی ایجاد نشود.

وی مشکل دیگر امور برق سمیرم را سرقت ترانس های برق کشاورزی در فصل زمستان اعلام کرد و گفت: بیشتر این سرقت ها مربوط به روستاهای متعدد بخش وردشت در شمال سمیرم است که در فصل سرد سال خانوارهای چندانی در آن ساکن نیستند یا خالی از سکنه می شوند.

وی تصریح کرد: پلیس آگاهی در همین چند ماه اخیر دو باند سرقت ترانس های برق کشاورزی را دستگیر کرده و اعلام شد که سارقان بومی نبودند و استان های همجوار با وانت اقدام به دزدی ترانس کردند.

ترابی سه راهکار برای سرقت نشدن ترانس برشمرد و گفت: آهنکشی اطراف ترانس‌ها، جمع آوری در فصل غیرکاری و زمستان و پرچ کردن محفظه فلزی ترانس می تواند جلوی سرقت ها را بگیرد و دست کم کار سارقان را سخت و حتی ناممکن کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره پست برق راه‌اندازی شده در حاشیه غربی شهر سمیرم گفت: مدیریت پست های برق با سازمان برق منطقه ای است.

به گفته مدیر امور برق سمیرم، هر چند مجموعه ساختمانی و تاسیساتی این پست بزرگ و ملی برق تکمیل شده اما خط انتقال آن به مرکز استان و شهرضا، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد که گویا قرار است از محل صندوق توسعه اسلامی تامین شود.

ترابی در همین ارتباط به فعالیت‌های امور برق سمیرم در روستاها اشاره کرد و گفت: بهسازی شبکه برق روستاهای پهلوشکن، دشت بال، بارند علیا، کِزن و امیر آباد در مجموع با اعتباری معادل چهارهزار و ۳۰۰ میلیون ریال در دست انجام و نهایی شدن است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، رقم پیشنهادی امور برق سمیرم در جلسه شورای برنامه ریزی و تملک دارایی های شهرستان خواهد بود.

امور برق سمیرم دارای ۱۱ هزار و ۶۰۰ مشترک خانگی، ۱۰ هزار روستایی، ۷۱۰ مشترک دولتی، ۱۹۴ انشعاب صنعتی، یکهزار و ۳۰۵ مورد کشاورزی و ۲هزار و ۲۹ اشتراک در سایر بخش ها و مصارف است.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۶ درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری، دارای ۱۹ هزار هکتار باغ و ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی است.

این منطقه، دارای سه دستگاه پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت و ۱۱ هزار و۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و ۹۲۰ دستگاه ترانسفورماتور است.

همه ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت برق بهره مندند.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی قرار دارد.

۷۱۴۷/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق کشاورزی سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷

تین نیوز

دولت ازبکستان از تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از تکمیل پروژه کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آریانا افغانستان، «جسوربِک چورییف» در جریان برگزاری سومین مجمع سرمایه گذاری بین المللی تاشکند گفت: این پروژه به اتصال ریلی سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک شایانی خواهد کرد. حمل و نقل ریلی نقش بسیار مهمی در ساخت کریدور حمل و نقل اوراسیا ایفا می کند. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی از این طریق به بنادر حاشیه اقیانوس هند دسترسی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در صورت تکمیل این پروژه ریلی، زمان حمل بار میان ازبکستان و اقیانوس هند از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد در هزینه های حمل بار بین دو نقطه یاد شده صرفه جویی خواهد شد.

طرح کریدور ترانس افغان نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ازبکستان مطرح شد. این کریدور از منطقه مرزی ترمز در جنوب ازبکستان آغاز شده و با عبور از شهرهای مزارشریف و کابل راهی پاکستان خواهد شد. تاکنون، کشورهای قزاقستان و روسیه نیز از موافقت خود برای پیوستن به این کریدور ریلی خبر داده اند. بخشی از هزینه های سنگین ساخت این کریدور ریلی نیز از طریق سرمایه گذاری یه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر