Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، سیزدهمین دور نشست‌های آستانه درباره سوریه، اوایل ماه آینده میلادی در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد که در آن برای نخستین بار هیئت‌هایی از عراق، اردن و لبنان مشارکت خواهند کرد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت خارجه  قزاقستان، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهر «نورسلطان» در روزهای 1 و 2 ماه اوت (10 و 11 مرداد) سیزدهمین دور نشست‌های بین‌المللی درباره سوریه را میزبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت کشورهای ضامن صلح، ایران، روسیه و ترکیه و نیز نظام سوریه و گروه‌های معارض مسلح در آن برنامه‌ریزی شده است.

این بیانیه افزود، برای پیشبرد مذاکرات، نمایندگانی بلندمرتبه از سازمان ملل متحد، اردن و همچنین لبنان و عراق برای اولین بار در عملیات آستانه مشارکت خواهند کرد.

طبق این بیانیه، دور بعدی مذاکرات بر گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در سوریه، به‌ویژه در ادلب و شمالی کشور، تدابیر بعدی برای افزایش اعتماد میان طرفین درگیر و پیشبرد روند سیاسی، از جمله مسائل مربوط به تشکیل و فعال کردن کمیته تدوین قانون اساسی، متمرکز خواهد شد.

انتظار می‌رود یکم اوت سلسله شاهد رایزنی‌های مقدماتی دوجانبه و چند جانبه، از جمله با مشارکت نظام دمشق و گروه‌های معارض مسلح، باشد و فردای آن نشست عمومی برگزار خواهد شد.

ادلب بخشی از منطقه کاهش تنش است که در سال 2017 و در پی توافق میان روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب مذاکرات آستانه، ایجاد شد.

برگزاری نشست سران روسیه ــ ایران ــ ترکیه بعد از دور بعدی "مذاکرات آستانه"دعوت روسیه از لبنان برای شرکت در مذاکرات آستانه/ میانجیگری روسیه در مناقشه مرزی

 

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,89,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟