Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:16:12 GMT

۳۰۰ شرکت از لیست واگذاری‌های سال ۹۸ حذف شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۳۷۴۱

۳۰۰ شرکت از لیست واگذاری‌های سال ۹۸ حذف شدند

پوری حسینی گفت: هیات واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» درباره آخرین وضعیت واگذاری بنگاه های دولتی، گفت: آنچه که سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بنگاه های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیات  واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه هیات  واگذاری بنگاه های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی در بین این ۳۰۰ شرکت وجود داشت که هیات واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت های پایه را تصویب کرد که در هفته جاری روزهای مزایده برخی از این شرکت ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند، اما با استقبال روبه رو نشدند.

 

عرضه سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در مردادماه

وی ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می شوند که مشخص نیست چه میزان از آنها استقبال می شود.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه تنها ۱۸ شرکت از  ۳۰۰ شرکت اصلی ما بورسی هستند، تاکید کرد: هیات  واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته است که امیدواریم در جلسات بعد در این باره تصمیم‌گیری شود.

 

تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ایران خودرو و سایپا در هیات واگذاری

وی افزود: تا زمانی که درباره نحوه واگذاری شرکت‌های غیر بورسی هیات  واگذاری تصمیم‌گیری صریح و شفاف اتخاذ نکرده نمی توان زمان دقیقی برای خصوصی سازی آنها تعیین کرد. پوری حسینی با بیان اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی قرار نگرفته است، ادامه داد: مسئولان سازمان گسترش (ایدرو) در سال های گذشته سهام این دو شرکت خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی نیست که آنها را عرضه کنند.

 

رییس سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیات  واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است، اما امکان عرضه آن فعلا وجود ندارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع روزنامه زلزله مسجدسلیمان مقاومت حائری شیراز معاون پارلمانی رئیس جمهور کلیپ پوری حسینی سازمان خصوصی سازی واگذاری خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح شده است و این مساله تصوری مبنی بر این که فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد، ایجاد کرده است، گفت: پیش از این، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری‌هایی را نشان‌دهنده بلوغ این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند بدین معناست که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ‌ها نیست، گفت: سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند. این در حالی است که هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. سال گذشته و در جریان توقف برخی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر ضرورت ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی آسیب می زند که از آن استفاده می کنند، موضعی که مورد تأکید صریح ویژه شخص رییس جمهور و وزیر ارتباطات بود.

دهقانی بیان کرد: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می‌کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت‌ها مشکلی هست، نباید آن‌ها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم، افزود: حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما این که این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6090121 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟