Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته این مقام مسؤول، ملک سلمان، پادشاه عربستان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با میزبانی کشورش از نیروهای آمریکایی به جهت ارتقای سطح عملیات مشترک در دفاع از "امنیت منطقه، ثبات و تضمین صلح در آن" موافقت کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این منبع، اما تعداد دقیق نیروهایی که به عربستان اعزام می‌شوند را مشخص نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه اعلام کرد،‌ ۵۰۰ نیروی آمریکایی به پایگاه ملک سلطان در شرق ریاض اعزام می‌شوند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از دو مقام دفاعی نقل کرد، با وجود آمادگی‌ها برای استقبال از آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و توسعه باند هواپیماها در حال حاضر تعداد محدودی نیرو در منطقه هستند.

وزارت دفاع آمریکا نیز امروز (شنبه) گفت: استقبال از نیروهای ما در عربستان بازدارندگی بیشتر و تقویت توان ما برای حمایت از منافع‌مان را به همراه دارد.

این وزارتخانه افزود: مارک اسپر، جانشین وزیر دفاع اجازه اعزام نیرو و منابع آمریکایی را به عربستان صادر کرد، این گامی برای مقابله با تهدیدات "واقعی" در منطقه است.

فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در کنفرانسی خبری در پایگاه هوایی ملک سلطان در منطقه الخرج در شرق ریاض تاکید کرد: آمریکا با قدرت با شرکای خود در آب‌های منطقه‌ای خلیج فارس همکاری می‌کند.

مقامات آمریکایی ۲۶ اوت ۲۰۰۳ پایگاه هوایی سلطان را در مراسم تودیعی که در آن پایان حضور نظامی آمریکا در عربستان به طور رسمی اعلام شد، تحویل همتایان سعودی‌شان دادند.

این پایگاه نقشی اساسی در استراتژی واشنگتن در منطقه دارد زیرا در بعضا شامل بیش از ۶۰ هزار نظامی آمریکایی بوده است.

بعد از بیش از ۱۶ سال غیبت در سایه تنش با ایران، آمریکا از بازگشت نیروهای خود به ریاض از واشنگتن قبل از اعلام آن از ریاض خبر می‌دهد.

منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که گذرگاه انتقال دریایی یک سوم نفت خام جهانی از بیش از دو ماه پیش شاهد تنش بین ایران و آمریکاست که این باعث تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ملک سلمان عربستان نیروهای آمریکایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم