Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@23:34:23 GMT

سیاست یک بام و دو هوای فیفا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۳۸۱۱

 استقلال به خاطر بدهی‌اش به پروپیچ تا آستانه محرومیت از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش رفت. جلسات متعدد مدیران باشگاه با مسئولان فیفا در آخرین لحظات نتیجه داد و فدراسیون بین‌المللی درنهایت پذیرفت که پول پروپیچ را از پول‌های بلوکه‌شده استقلال در فیفا (بابت پاداش ملی‌پوشان این تیم در جام‌جهانی) پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانس آبی‌ها به‌قدری کم بود که حتی مهدی تاج با کنایه اعلام کرد استقلال اگر می‌تواند پول فدراسیون را هم از فیفا بگیرد!

اخبار ورزشی- در شرایطی که هم فدراسیون فوتبال و هم باشگاه‌های دولتی ما به خاطر گرانی ارز به‌شدت با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، ما هنوز نتوانسته‌ایم حق قانونی خودمان را از فیفا و‌ ای‌اف‌سی بگیریم. تاج دیروز در برنامه «ورزش و مردم» در این خصوص گفت: «۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم و نمی‌توانیم بگیریم. فیفا در آخرین نامه‌اش اعلام کرد نتوانسته‌ایم هیچ بانکی را قانع کنیم که پول‌تان را حواله کند. آن‌هم به خاطر تحریم‌های ناعادلانه است. وزارت ورزش می‌تواند وسط بیاید و جلوی این مسائل محکم بایستد. حرف ما این است که ۱۰ میلیون دلار طلب از فیفا و سه میلیون دلار طلب از AFC را بگیریم.»

تاج از وعده‌های اینفانتینو هم صحبت کرد که تلاش می‌کند مشکل را حل کند، اما حتما خودش هم خوب می‌داند که رئیس فیفا سیاست دوگانه‌ای درخصوص ایران دارد؛ فوتبال ما را تا آستانه تعلیق پیش برده‌اند به این بهانه که نباید سیاست در فوتبال دخالت داده شود و حتما نیاز است که مسابقات ایران با حضور بانوان تماشاگر برگزار شود، با این حال درباره پول‌هایی که حق طبیعی فدراسیون و تیم‌های ایرانی است، از تحریم و دست‌های بسته برای انتقال پول صحبت می‌کنند و دیگر نگران بحث دخالت سیاست در ورزش نیستند!

نگارنده موافق حضور بانوان تماشاگر در مسابقات فوتبال است و اعتقاد دارد اگر جو ورزشگاه‌های ما برای بانوان مناسب نیست، حتما برای مردان نیز همین شرایط را دارد و باید فضا را به سمت بهبود شرایط برد و پاک کردن صورت‌مساله راهکار مناسبی نیست، با این حال چگونه می‌توان این سیاست یک بام و دو هوای فیفا را توجیه کرد؟

چرا باید برای حضور بانوان (بحق یا ناحق) این‌گونه تحت‌فشار باشیم و تهدید به تعلیق شویم، اما فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ما نتوانند به حق طبیعی خود رسیده و بخشی از مشکلات‌شان را مرتفع کنند؟ تا کی باید فیفا نگاه گزینشی به اساسنامه‌اش درباره برخورد با دخالت سیاست در ورزش داشته باشد و فدراسیون 5 ستاره ما نیز بپذیرد که نه پولش را بگیرد، نه باشگاه‌ها حق‌شان را بگیرند، نه تیم‌های ملی بتوانند بازی‌های تدارکاتی مناسب داشته باشند، نه نمایندگان آسیایی ما از حق مسلم میزبانی از تیم‌های سعودی استفاده کنند و... خلاصه اگر با فشارهای فیفا بحث حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها حل شد، امیدواریم نوبت به انتقال آن 13 میلیون دلار پولی که به گفته تاج از فیفا و‌ ای‌اف‌سی می‌خواهیم نیز برسد! 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال فیفا محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله