Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نايب رييس اتاق بازرگاني با اشاره به کاهش فاصله بين نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نيما، اين موضوع را دليلي براي کاهش خسارت صادرکنندگان و افزايش بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدرضا انصاري درباره جزييات ديدار روسا و اعضاي هيات رييسه سه اتاق بازرگاني، اصناف و تعاون با عبدالناصر همتي رييس کل بانک مرکزي در هفته گذشته گفت: اتاق بازرگاني ايران در طول يک سال گذشته موضع خود را درباره ارز تغيير نداده و ما خواهان حذف ارز 4200توماني هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس کميته ارزي اتاق بازرگاني ايران با اشاره به پرداخت ارز 4200توماني به کالاهاي اساسي، غذا، دارو و تجهيزات پزشکي گفت: نظر اتاق ايران آن است که اگر قرار است به کالايي يارانه داده شود، اين يارانه به شکل ريالي و مستقيم به شهروندان پرداخت شود.
نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: با وجود پرداخت ارز 4200توماني همچنان مي بينيم که نرخ تورم کالاهاي اساسي بالا مي رود و آثار منفي اين موضوع را از ارديبهشت ماه سال گذشته تاکنون ديده ايم.
انصاري با اشاره به نزديک تر شدن نرخ ارز در سامانه نيما و بازار آزاد در هفته هاي اخير خاطرنشان کرد: رييس کل بانک مرکزي اميدوار است که نرخ ارز در سامانه نيما به تدريج به نرخ بازار نزديک شود و به اين ترتيب آثار منفي که از فاصله موجود بين نرخ سامانه نيما و بازار وجود داشت، کاسته شود.
وي در گفتگو با ايبِنا تصريح کرد که فاصله زياد بين نرخ سامانه نيما و نرخ ارز در بازار آزاد در ماه هاي گذشته به صادرات، جذب ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي کشور لطمه زد. انصاري در عين حال درباره روند نزولي نرخ ارز در بازار طي هفته هاي گذشته و نزديک شدن آن به نرخ نيمايي گفت: کاهش فاصله بين نرخ بازار آزاد و نيما، ميزان خسارت صادرکنندگان را کاهش خواهد داد و در نتيجه ميزان ارز حاصل از صادراتي که به کشور بازخواهد گشت را افزايش مي دهد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد

گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان است.دلالان سبزه میدان با پیش بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد. - اخبار اقتصادی -

گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال 59 هزار است.دلالان سبزه میدان با پیش بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد