Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:21:14 GMT

دولت به توسعه بندر چابهار توجه ویژه ای دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۱۱۸

دولت به توسعه بندر چابهار توجه ویژه ای دارد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر اعتبارات ویژه ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم جلیل اسلامی در نشست تخصصی کارگروه دریایی بندر چابهار با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مدیران امور دریایی، اظهار کرد: بندر چابهار دوره رشد و بالندگی را طی می کند، برای رونق این بندر اقدام هایی از جمله تامین بار، تسریع در ساخت و سازها، مدیریت عملیات و برنامه ریزی برای فرایند رشد با جدیت پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در بخش تجهیزات در بندر چابهار اقدام های خوبی انجام شده است افزود: با توجه به افق توسعه ای که در این بندر شاهد خواهیم بود، باید به برون سپاری به عنوان یک اصل مهم توجه شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می تواند نقش کلیدی در توسعه کشور و منطقه ایفا کند.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت های احتمالی می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.

وی با بیان این که اقدام های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان و کشورهای حوزه cis به دریاست.

وی تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه 95 درصد کالاهای مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال کالاهای این کشور است.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران در باره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، افزود: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیات دولت ارایه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که با اجرایی شدن آن بهتر برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

سه منطقه بندرامیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان بعنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

دیگر خبرها

  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد