Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد دوستداری، پژوهشگر از افزایش پایداری واکسن بروسلوز تولیدی موسسه رازی خبر داد و گفت: واکسن بروسلوز REV.۱ یکی از استراتژیک‌ترین محصولات موسسه رازی است که نقش بسزایی در کاهش خسارت‌های مالی و اقتصادی در دام‌های کشور دارد.   وی افزود: این واکسن از بهترین و با ارزش‌ترین واکسن‌های موجود برای پیشگیری و کنترل بروسلوز در گوسفند و بز است که توسط سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دوستداری بیان کرد: برای مقابله با بروسلوز در انسان (تب مالت) واکسن موثری وجود ندارد و راهکار‌ها بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز یافته است. واکسن موسسه رازی به رغم اثرگذاری مطلوب، طول عمر کمی داشت و نیاز بود تغییراتی روی فرمولاسیون این واکسن صورت گیرد.

به گفته وی پژوهش‌های مختلفی سالیان گذشته در موسسه رازی مبنی بر افزایش ماندگاری این محصول انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید.   دوستداری ادامه داد: در سال ۹۶ با دریافت مجوز از معاونت وقت، دکتر اسحاقی، تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی، طرح افزایش پایداری واکسن بروسلوز در دستور کار قرار گرفت و بررسی این طرح آغاز شد.

این پژوهشگر افزود: در طرح اخیر که اجرای آن حدود دو سال طول کشید، تمام آزمایش‌های کنترلی و آزمون‌های پایداری به روش‌های استرس، پایداری تسریع شده و پایداری به صورت واقعی سنجیده شد و نشان داد واکسن REV.۱ جدید موسسه رازی تا یک سال ماندگاری دارد. ضمن اینکه مطالعات تکمیلی به منظور افزایش پایداری بیش از یک سال نیز در دست بررسی و آزمون است.

وی با اشاره به پایداری این واکسن از دیگر مزایای آن گفت:  با تغییرات ایجاد شده در فرمولاسیون این واکسن، ضمن پاسخگویی به مطالبات سازمان دامپزشکی می‌توان عملکرد تولید را بدون هیچ هزینه‌ای بیش از دو برابر افزایش داد و مازاد نیاز کشور را صادر کرد.

دوستداری بیان کرد: مطالعات تکمیلی به منظور افزایش پایداری این واکسن ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا دو سال، قابل ارتقا باشد.

وی درخصوص تاریخ مصرف این واکسن گفت:  تاریخ انقضای واکسن بروسلوز REV.۱ شرکت‌های خارجی نیز حداکثر ۱۸ ماهه است و محصول جدید موسسه رازی مطابق با استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ارتقای پایداری واکسن بروسلوز از ۴ به ۱۲ ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است