Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در آیین افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه که امروز (۲۹ تیر) انجام شد، با اشاره به تخریب ۲۵۹۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه گفت : خوشبختانه از همان زمان عزم جدی برای بازسازی واحد‌های مددجویان شکل گرفت و امروز شاهد افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی مددجویان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در کنار ساخت واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده، بهزیستی از ساخت واحد مسکونی برای دیگر مددجویان خود غافل نمانده و هم اکنون ۱۵ هزار واحد مسکونی توسط قرارگاه خاتم (ص)، ۵۲۵۲ واحد توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و شش هزار واحد دیگر توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین ساخت ۶۵۸۸ واحد مسکونی برای خانوار‌های دو معلوله کشور در حال ساخت است که از این تعداد ۱۷۸ واحد سهم استان کرمانشاه است.

وی افزود: برای ساخت هر یک از این واحد‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

یزدان مهر با اشاره به تورم و گرانی مصالح گفت: با توجه به این شرایط باید برای هر واحد ۱۲ میلیون تومان تامین می‌شد تا فشاری به مددجویان در بخش سهم آورده وارد نشود. در همین راستا همایش خیرین در مشهد برگزار شد و خوشبختانه در همان مراسم مشکل تامین این مبلغ برای ۴۷ واحد مددجویان استان کرمانشاه مرتفع شد.

یزدان مهر تصریح کرد: امروز هم استاندار تامین ۵۰ درصد از این مبلغ را برای ۱۳۱ واحد باقی مانده خانوار‌های دو معلول استان فراهم کردند.

یزدان مهر در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات بهزیستی در بحث اشتغال مددجویان داشت و افزود: امسال متعهد شده ایم ۵۴ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد کنیم.

وی افزود: در همین راستا به هر کارآفرینی که معلولان و مددجویان بهزیستی را بکار گیری کند مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

یزدان مهر تصریح کرد: همچنین ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما برای این افراد پرداخت می‌شود و برای تثبیت اشتغال معلولان پرداخت این مبلغ تا پنج سال ادامه خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام/د

عزم جدی برای بازسازی واحد‌های مددجویان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل