Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پایان روز نخست رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، 5 نماینده تیم ملی کاراته مردان و زنان ایران توانستند جواز حضور در فینال مسابقات را بدست آوردند.
به گزارش آریا به نقل از سایت فدراسیون كاراته، طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61- ، حمیده عباسعلی در وزن 68+ ، ذبیح الله پورشیب دروزن 84- و کاتای تیمی بانوان 5 فینالیست ایران در پایان روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهم بانوان کاراته کای ایران در این دوره از رقابت ها بسیار پررنگ بود تا جایی که 4 فینال از 5 فینال ایران، توسط بانوان بدست آمد. این نمایش درخشان بانوان ایران در روز نخست سبب شده که حالا آنها در یک قدمی ثبت بهترین نتیجه تاریخ کاراته بانوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا قرار گیرند.
در صورتی که ملی پوشان بانوان کشورمان در 3 فینال از 4 فینال موفق به تصاحب مدال طلا شوند، بهترین نتیجه تاریخ ایران بدست خواهد آمد.
تا پیش از این بهترین نتیجه ایران در سال 2012 در تاشکند ازبکستان رقم خورد که کاروان بانوان کشورمان موفق به کسب 2 طلا (حمیده عباسعلی و نسرین دوستی) و 3 نقره (کاتای تیمی بانوان، فاطمه چالاکی و پگاه زنگنه) شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانوان ورزشکار کاراته ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد

تیم فوتسال تایلند توانست با برد برابر تاجیکستان، برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.

به گزارش ایسنا، در نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴، تایلند میزبان به مصاف تاجیکستان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۵  (در مجموع ۹ بر ۸) در ضربات پنالتی به پیروزی برسد و برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و منتظر برنده دیدار ایران و ازبکستان در دیگر دیدار نیمه‌نهایی باشد. این دیدار در پایان وقت‌های اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.

در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد.

پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا راه می‌یابد. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه این شانس را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال
  • ایران در فینال بهترین نمایش را خواهد داشت
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد