Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قاسمی ورجانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با ارتقا ساختار سایت سازمان جهاد کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته، نیازی به مراجعه حضوری کشاورزان استان به سازمان نیست و تمام فرآیندهای اداری و دستورالعمل‌ها به‌صورت آنلاین در سایت سازمان منتشر و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اطلاعات علاوه بر موضوع‌های اداری شامل سایر موارد همچون آموزش مراحل کاشت‌، داشت و برداشت گیاهان مختلف و ترویج سبک‌های نوین کشت در استان نیز می‌شود و تأثیر فراوانی در افزایش سطح آگاهی کشاورزان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین نشریات به‌روز حوزه ترویج و جدیدترین دستاوردهای کشاورزی برای استفاده در شرایط آب و هوایی قم نیز به‌صورت آنلاین در سایت سازمان بارگذاری و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ورجانی گفت: انتشار آخرین اخبار حوزه کشاورزی و برجسته‌سازی تلاش کشاورزان استان برای تولید محصولات متنوع در شرایط آب و هوایی خاص قم، از دیگر امکانات این سایت است.

وی بیان کرد: سایت سازمان جهاد کشاورزی قم آمادگی کامل دارد تا آخرین دستاوردهای علمی و عملی کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را در اختیار مخاطبان قرار دهد و تاکنون در این زمینه گزارش‌های بسیاری را منتشر کرده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج ‌از تلویزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • عکس | جواد کاظمیان با رضا مالدینی تمرین می کند!
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود