Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:45:24 GMT

ویرجین اوربیت ماهواره به فضا ارسال می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۵۲۲

ویرجین اوربیت ماهواره به فضا ارسال می‌کند

به گزارش روزنامه دیلی میل، این شرکت که متعلق به «ریچارد برانسون» (Richard Branson)، کارآفرین و سرمایه‌گذار انگلیسی است، توافق‌نامه‌ای را با «نیروی هوایی سلطنتی انگلیس» (RAF) امضا کرده تا نسبت به پرتاب ماهواره‌های کوچک برای این سازمان اقدام کند. این شرکت سعی دارد یک سیستم پرتاب هوایی ابداع کند و با کمک آن، یک موشک را به مدار پایین زمین بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویرجین اوربیت در حال ساخت یک سیستم پرتاب ماهواره است که ماهواره‌ها از طریق راکت‌های حامل که به زیر بال یک هواپیمای مخصوص بوینگ ۷۴۷-۴۰۰ متصل می‌شود، به مدار برده می‌شوند. سپس این راکت‌ها در ارتفاع بالا از هواپیما جدا شده، موتور آنها روشن می‌شود و محموله‌های خود را در مدار زمین قرار می‌دهند.

البته از این روش جدید تنها برای ارسال ماهواره‌های کوچک می‌توان استفاده کرد و ماهواره‌های بزرگ دولت و سازمان‌های نظامی را از این طریق نمی‌توان به فضا ارسال کرد.

ویرجین اوربیت امیدوار است تا با این کار، قابلیت‌های پرتاب فضاپیما را به انگلیس بیاورد. نزدیک‌ترین تجربه انگلیس در این حوزه در سال ۱۹۷۱ و زمانی بود که یک ماهواره را با یک موشک به فضا پرتاب کرد اما ماهواره روی یک سکوی پرتاب در استرالیا فرود آمد. ویرجین اوربیت به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه فضایی را در شهر کورنوال بسازد و امیدوار است آن را در اوایل دهه آینده افتتاح کند.

شرکت ویرجین اوربیت اولین پرتاب ماهواره خود را سال آینده میلادی انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی وجود دارد

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229120 برچسب‌ها پرتاب ماهواره

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس