Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:43:26 GMT

اولین کاروان عتبات دانشگاهیان وارد کربلای معلی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۵۹۷

اولین کاروان عتبات دانشگاهیان وارد کربلای معلی شد

به گزارش روز یکشنبه ستاد عتبات دانشگاهیان، مراسم استقبال از اولین کاروان دانشگاهیان شامل ۴۰ نفر از اعضای جامعه علمی کشور، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و ستاد عملیات شمسا، در هتل محل استقرار دانشگاهیان در کربلای معلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، مسئولان حاضر، با اهدای گل به زائرین دانشجو خوش آمد گفتند و با چای، شیرینی و شکلات از آنها پذیرایی کردند. برنامه‌های فرهنگی «سلام اول»، «زیارت مرقدحربن یزید ریاحی»، همایش «احلی من العسل» و «وداع» از جمله برنامه‌های فرهنگی است که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای حضور کاروان های دانشگاهی در مدت اقامت آنها در کربلای معلی در نظر گرفته است. همچنین این کاروان سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین مستقر می شود.

طبق اعلام رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امسال ۶۳ هزار نفر در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت نام کردند که ۱۳ هزار نفر از آنها در قالب ۳۵۰ کاروان به عتبات اعزام می شوند. عملیات اجرایی اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۲۷ تیر شروع شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی