Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در حالی که تنها ساعاتی از انتشار خبر توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط نیروهای سپاه پاسداران می گذرد مقامات مختلف غربی و بین المللی به این خبر واکنش نشان دادند.

اخبار سیاسی- بر این اساس،‌ وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز نگرانی در این زمینه،‌ این اقدام جمهوری اسلامی را اقدامی غیر قابل قبول دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ لندن به شیوه ای حساب شده و قدرتمندانه به این اقدام از سوی ایران پاسخ خواهد داد. این تهران است که بزرگترین بازنده محدودیت کشتی رانی خواهد شد.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد:‌ما به دنبال راهکار نظامی نیستیم. راهکار دیپلماتیک را برای این مشکل پیگیری می کنیم اما به وضوح می گوییم که این معضل باید حل شود. ما تمام تلاش خود را برای آزادی نفتکش خود خواهیم کرد.

هانت در بخش دیگری از مصاحبه خود با اسکای نیوز هشدار داد اگر ایران نفتکش انگلیس را آزاد نکند این کار، تبعاتی برای تهران به همراه خواهد داشت.

در همین راستا،‌آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز طی اظهاراتی گفت طرفین باید خویشتن داری کرده و به نیازهای دریانوردی در تنگه هرمز احترام بگذارند. طرفین باید از اقداماتی که منجر به تشدید تنش ها می شود خودداری کنند.

روسیه نیز به این خبر واکنش نشان داده و دیمیتری پولیانسکی، نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه و در جمع خبرنگاران در این باره گفت مسکو اخبار منتشره درباره توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز را شنیده و در خصوص تشدید تنش ها نگران است.

در نخستین واکنش ایالات متحده نیز، شورای امنیت ملی این کشور ضمن اعلام آگاهی از توقیف نفتکش انگلیسی در آب های تنگه هرمز، مدعی شد همکاری با شرکا و متحدان خود را ادامه داده تا به مقابله با رفتارهای مخرب ایران بپردازیم.

همچنین دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفت در این خصوص با مقامات لندن گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است شامگاه روز جمعه روابط عمومی سپاه پاسداران با انشار اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام”stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت عدم رعایت قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی انگلیس نفتکش انگلیسی شورای امنیت ملی ایالات متحده تنگه هرمز سپاه پاسداران کشتی نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  •  گرگانی ها بدنبال فتح لبنان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس