Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری عراقی بعدازظهر جمعه (روز گذشته) اعلام کردند که به پایگاه «الشهداء» در منطقه «آمرلی» در استان صلاح‌الدین حمله پهپادی صورت گرفت.

اخبار سیاسی- بلافاصله پس از انتشار این خبر بود که رسانه‌های جریان سعودی از جمله شبکه العربیه به نقل از منابع خود مدعی شدند که این پایگاه در اختیار نیروهای حزب‌الله عراق و سازمان بدر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال تأکید کرد که «بر خلاف آنچه رسانه‌های مغرض می‌گویند، هیچ کشته‌ای از نیروهای مستشاری یا سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی ایران] وجود ندارد».

الحسینی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «نمی‌توانیم، گروه معینی را متهم کنیم. خواستار [تشکیل] کمیسیون ویژه از سوی عملیات مشترک هستیم تا حادثه را از نزدیک مشاهده کرده و ملاحظات خود را اعلام کند».

وی ادامه داد: «پیش از گزارش این کمیسیون نمی‌توانیم هیچ کس را متهم به بمباران پایگاه الحشد الشعبی در آمرلی کنیم».

این فرمانده عراقی تصریح کرد: «الحشد دشمنان زیادی دارد، از جمله داعش، آمریکایی‌ها و کشورهای که الحشد طرح‌های آنان علیه عراق را ناکام گذاشت».

الحسینی به اشاره به اینکه در جریان این حملات، دو نفر به صورت سطحی، زخمی شدند، حضور هر گونه مستشار ایرانی در داخل این پایگاه را تکذیب کرد.

وی همچنین این سؤال را مطرح کرد که «در یک شهرستان کوچک مانند طوزخورماتو، مستشار ایرانی در یک اردوگاه اداری چه می‌کند؟».

پس از این حادثه، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دستور داد که فورا تحقیقات درباره عامل این حمله آغاز شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حزب الله الحشد الشعبی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عادل عبدالمهدی عملیات مشترک الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

امیردریادار شهرام ایرانی گفت: در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش های علمی کشور را داریم، دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید