Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقامحمدی در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تاکید کرد: امروز روز مهم و کاملا مبارکی برای صنعت و عرصه تولید کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تاکید کرد: امروز روز مهم و کاملا مبارکی برای صنعت و عرصه تولید کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم های تحمیلی امریکا را با تولید داخل می توانیم پشت سر بگذاریم.

 

«آقامحمدی» ادامه داد: جنگ اقتصادی با آمریکا بلند مدت است و پایداری دارد چرا که آمریکا دنبال این نیست که تحریم را بردارد، حتی اگر به توافقاتی مقطعی هم برسیم، برخی تحریم ها را مقطعی معاف می کند، پس باید از زیر چتر تحریم ها کلا بیرون بباییم.

 

تداوم رونق تولید، استراتژی دائمی جمهوری اسلامی ایران است

معاون اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری انقلاب پارسال را سال حمایت از کالای ایرانی و امسال را رونق تولید نام‌نهادند، این استراتژی کلی نظام است و پایدار خواهد بود و قرار نیست مقطعی باشد.

 

آقامحمدی اضافه کرد: در قالب تعمیق ساخت داخل قراردادهای بلند مدت و تخصصی بسته شود، تاکید وزیر صمت نیز بر این منوال است، جلسات مستمر و هفتگی باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داشته باشد.

 

لزوم خودکفایی در زنجیره های تولید و توزیع

وی گفت: ۱۲ زنجیره تولید در وزارت صمت داریم که باید به خودکفایی برسند، زنجیره توزیع نیز با قائم‌مقامی امور بازرگانی وزارت صمت یکپارچه خواهد شد.

 

‌امروز از شوک حاصل از تحریم عبور کردیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خوشبختانه امروز شوک ها و آثار روانی تحریم را پشت سر نهاده ایم و از اسفندماه گذشته کم‌کم شروع به تغییر وضعیت در حوزه اقتصاد حاصل آمده است.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو، خاطرنشان کرد: قراردادهای منعقده میان خودرو سازان و قطعه سازان امر بسیار مبارکی و در اصل امروز روز بسیار مبارکی برای حوزه تولید و صنعت کشور است.

 

تشکر ویژه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی و همینطور سازمان های توسعه ای این وزارتخانه دارم و اطمینان دارم که اتفاقات خوبی در آینده شاهد خواهیم بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شرایط اقتصادی امروز، مبارزه ای است در قالب جنگ اقتصادی که قطعا با استقلال اقتصادی هم به پایان خواهیم رساند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مقام معظم رهبری زلزله مسجدسلیمان امام رضا ع خراسان جنوبي خراسان جنوبی حائری سازمان بهزیستی روزنامه معاون پارلمانی رئیس جمهور نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید آقامحمدی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران