Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:53:01 GMT

پیری پیش از موعد، کجا با این عجله؟!

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۵۰۲

پیری پیش از موعد، کجا با این عجله؟!

می‌توانیم سطح امید به زندگی را اندکی بهبود ببخشیم! کافی ست «چالش نوجوانی» را جانشین «چالش پیری» کنیم!

خبرگزاری شبستان- ایلام: فیس آپ، اپلیکیشنی روسی است که در ژانویه 2017 برای iOS و فوریه همان سال برای اندروید منتشر شده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد، با این نرم‌افزار می‌توانید مدل موی جدیدی برای خود درست کنید، به چهره‌های جدی لبخند اضافه کنید، افراد را جوانی خود را پیر و پیرتر نشان دهید و در زمان کوتاهی «ترند» شوید و جریان به وجود آورید

 

این روزها برخی از سلبریتی ها و چهرهای معروف هنری و ورزشی، با استفاده از اپلیکیشن فیس آپ، با انتشار عکسی غیرواقعی از دوران پیری خود، به استقبال از چالشی رفته‌اند که سال‌ها پیش نیز با آمار کمتری اتفاق افتاده بود؛ اما این روزها استقبال از این چالش، آماری سرسام‌آور پیداکرده، پیر و جوان، معروف وبی نام ونشان، حتی آدم‌های کوچه‌بازاری هم تصویر تغییریافته پیری خود را منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راستی تاکنون از خود پرسیده‌ایم که:

ماحصل این چالش کدام درد زندگی ما را درمان می‌کند؟ این چالش چقدر به افتخارات ما می‌افزاید؟ اصلاً جوانی یا پیری ما برای مخاطبان فضای مجازی چه اهمیتی دارد؟

 

چرا به استقبال پیری می‌روید؟ لطفا جوانی را تبلیغ کنید! قرار نیست دنیای مجازی آن‌قدر ما را  بازیچه خود قرار دهد که دستی‌دستی خود را به چمبره و مخمصه پیری زودرس بیندازیم! قرار نیست هر اپلیکیشنی هر دستوری به ما داد، چشم‌بسته و تحقیق نکرده، اطاعت کنیم، چشم آب یخ روی دوستم می‌ریزم! چشم مانکن می‌شوم! چشم پیر می‌شوم!

 

به استقبال پیری رفتن حتی شوخی آن‌هم خوشایند نیست. حتی برای افزایش فالوور گزینه مناسبی نیست. چرا با تبعیت از چالش‌ها، برای روح و روان خود، چالش ایجاد می‌کنیم؟!

چالش‌ها دستاورد دنیای مجازی شبکه‌های اجتماعی نوین است، فارغ از چالش‌های مثبت و سازنده که گاهی مضامین انسانی، نوع‌دوستی، عدالت‌خواهی، بهداشت محیط‌زیست و نظیر آن را ترویج می‌دهند، تبعیت و تقلید از برخی چالش‌های پوچ و بی‌هدف، تبعات روحی و روانی مخربی را در پی خواهد داشت.

 

چالش‌هایی که تقلیدهای کورکورانه را به دنبال داشته و همواره بشر را به رنج افکنده؛ یک روز تقلید از شلوار وصله‌دار و پوشش غربی، یک روز تقلید از تیپ و آرایش ظاهری محیرالعقول و یک روز هم تقلید از چالش‌ها، چالش سطل آب یخ، چالش محتوای کیف، چالش باز کردن در بطری، چالش مانکن و چالش پیری.

 

چالش پیری ممکن است به نحوی غیرمستقیم، یاس و دل‌مردگی را به افراد تزریق کند. اغلب افراد با مشاهده تصویر پیری خود، یکه می‌خورند، غافلگیر می‌شوند، ناامید می‌شوند و افسوس می‌خورند و شاید عده‌ای هم رنجیده‌خاطر خطاب به همین عکس خود بگویند:

پیر نشو لعنتی!

 

لازم نیست پیش از موعد به استقبال پیری برویم، این روزهای ناخوب، این عصر عصیان گرانی و بیکاری، به‌خودی‌خود، حسابی ما را پیر و پیرتر کرده، برای رسیدن به پیری عجله نکنیم! روزگار، بالاخره روزی بی روتوش، بی مدد فتوشاپ، و خارج از فیس آپ، چین‌وچروک صورت، چهره واقعی و کوژپشتی همه ما را منعکس می کند.

 

لطفاً امید را هنرمندانه به جامعه انعکاس دهیم! اصلاً بیایید تصویر نوجوانی، جوانی و تصویر بهروزی و رزوهای خوب زندگی خود را  منتشر کنیم! عکس دوران نوجوانی ما حتی زشتش هم قشنگ است. لااقل حال خود و خانواده ما را خوب می کند و خاطرات خوب گذشته را زنده خواهد کرد و لبخندی بر چهره‌ها خواهد نشاند.

 

می‌توانیم سطح امید به زندگی را اندکی بهبود ببخشیم! کافی ست «چالش نوجوانی» را جانشین «چالش پیری» کنییم!

 

خداداد ابراهیمی

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان شیراز حائری سازمان بهزیستی کلیپ معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت جوانی نرم افزار پیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک پاریس فردا با استقبال 150 هزار نفر وارد بندر مارسی می‌شود

مشعل المپیک پاریس فردا وارد بندر مارسی خواهد شد.

به گزارش فارس، مشعل المپیک پاریس قرار است روز چهارشنبه مقابل جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر در بندر مارسی وارد فرانسه شود. این مشعل 12 هزار کیلومتر را با کشتی طی کرده و فردا وارد مسیر خشکی و بندر مارسی خواهد شد.

تونی استانگوئه رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک در این باره گفت: این چیزی است که ما برای مدت طولانی منتظرش بودیم. صد سال پس از آخرین میزبانی، مشعل به خانه برمی‌گردد.

بیش از هزار قایق دیگر کشتی حمل مشعل را همراهی خواهند کرد. آتش‌بازی و موسیقی هم قرار است در حین انتقال مشعل انجام شود. این مراسم به طور زنده پخش خواهد شد.

بیش از 6 هزار نیروی امنیتی مراسم را پوشش خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشعل المپیک پاریس فردا با استقبال 150 هزار نفر وارد بندر مارسی می‌شود
  • اتمسفر فوق العاده و استقبال بی نظیر هواداران فرانسوی WWE از رویداد بکلش / فیلم
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • دومین نشست «عصابیفکن» برگزار شد