Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در نشست با اصحاب شعر و ادب و مفاخر استان گفت: اخیرا در بازدیدی که از طوس داشتیم 360 هکتار از مجموعه طوس را به شهرداری واگذار کردیم که مسئولیت بازسازی و نوسازی آن را بر عهده خواهد داشت که می تواند منجر به شناخت بیشتر فردوسی شود.

وی افزود: اگر مرکزی مثل خراسان شناسی در استان وجود داشته یا اگر وجود دارد فعال باشد باعث می شود دلبستگی و فخر فروشی ها نسبت به سرزمین در مردم بیشتر بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی گفت: تعجب می کنم چرا انجمن مفاخر استان کمتر فعال است، آمادگی دارم در اولین جلسه انجمن حضور پیدا کنم و در آنجا هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از جایی که به اخلاق عمومی مردم در عرصه های مختلف بویژه در فضای مجازی دائما ضربه وارد می شود روز به روز به وجود پررنگ نخبگان و مفاخر نیاز بیشتری پیدا می کنیم. 

وی ضمن بیان این که امروز نیازمند هویت سازی هستیم ادامه داد: در عین  حال اگر کار اقتصادی هم می خواهیم انجام بدهیم به حس دلبستگی و عشق سرزمینی نیازداریم در همین راستا مفاخر و هنرمندان می توانند در هر منطقه دلبستگی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند چون وقتی همه امکانات هست ولی همبستگی و انسجام حکومتی نیست تاثیرگذار نیست.

رزم حسینی با اشاره به این که باید زمینه انتقاد را فراهم  کنیم گفت: چرا باید از طنز های انتقادی منصفانه بترسیم این در حالی است که برای اشراف به  ضعف ها باید از ظرفیت این نقدها بهره برد.

استانداری خراسان رضوی اذعان کرد: ما معتقدیم اداره استان باید در همه حوزه ها بویژه در حوزه فرهنگ به  صورت خردمندانه صورت بگیرد لذا در همین راستا نقش دانشگاه رادر این حوزه پررنگ تر کرده ایم.

وی در انتهای سخنانش با بیان این که شخصیت های فرهنگی هنری استان خوب شناسایی نشده اند خطاب به اهالی هنر و فرهنگ وادبیات استان متذکر شد: مرکز خراسان شناسی را جدی را بگیرید این مرکز زیرخاکی های فرهنگی را رو خواهد کرد آن هم شخصیت هایی که بسیار می توانند باعث همبستگی شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان رضوی شعر شهرداری عشق نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند