Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال سطح زیر کشت این گیاهان به بیش از 320 هکتار برسد.

«زواره آزاد پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه 201 هکتار بصورت زراعی در سال97 زیر کشت گیاهان دارویی بوده است، از افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از250 هکتار بصورت زراعی در استان کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال سطح زیر کشت این گیاهان به بیش از 320 هکتار برسد.

میر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عمده گیاهان دارویی زیر کشت مربوط به گیاهان بابونه، آویشن، رزماری، گل گاوزبان، به لیمو، بادرنجبویه، نعنا فلفلی، کرفس کوهی و استو خودوس است که بیشتر در شهرستان‌های بویراحمد، باشت، گچساران و کهگیلویه کشت می شوند.

آزاد پور تصریح کرد: تهیه سند راهبردی گیاهان دارویی استان توسط کارگروه استانی، تعیین وظایف هر سازمان و چگونگی پیشبرد وظایف و ارائه گزارش مستمر به استانداری جهت ارائه به معاونت علمی رئیس جمهوری از برنامه های مهم برای توسعه کشت گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: برای افزایش توسعه گیاهان دارویی تسهیلاتی از محل اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستایی متناسب با سطح زیر کشت متقاضیان  و هزینه ها پرداخت می شود(معرفی به بانکها و نرخ تسهیلات کمتراز 10 درصد است).

این مسئول افزود: با مشاوره کارشناسان مربوطه با در نظر گرفتن کلیه عوامل دخیل در تولید گیاهان دارویی(نور، تغذیه، نحوه مبارزه با آفات و بیماری های باغی که اثرات سوئی بر تولید محصول سالم گیاهان دارویی نداشته است) می توان این گیاهان را بین ردیف‌های باغات کشت کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از گیاهان دارویی می توان در صنایع غذایی، داروهای گیاهی، صنایع آرایشی و بهداشتی، رنگ دهنده های طبیعی غذاها، استفاده از اسانس ها عصاره و رنگ ها و همچنین در دامپزشکی و گیاه پزشکی استفاده کرد.

آزاد پور در پایان اضافه کرد: متقاضیان توسعه گیاهان دارویی با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی گونه های متناسب با هر اقلیم، منطقه و همچنین دارای صنایع فرآوری را انتخاب کنند تا از نظر ماده موثره مورد نیاز شرکت های فرآوری برخوردار هستند و فروش محصول با مشکلی مواجعه نشود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد اشتغال جهاد کشاورزی صنایع غذایی کهگیلویه و بویراحمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد