Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانی گفت: شهرستان مشگین شهر دارای بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال با توليد سالانه بالغ بر ۷۰۰ تن عسل که تعداد ۸۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به زنبور داری است و قطب تولید عسل در استان بشمار می رود.

«یوسف جهانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، گفت: دامنه سر سبز سبلان با غنی بودن از لحاظ گونه های مختلف گونه گیاهی از جمله نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش،گل های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و غیره را می توان نام برد که دارای پتانسیل بسیار مناسبی جهت پرورش زنبور عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر، تصریح کرد: این شهرستان دارای بیش از 40 هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال با توليد سالانه بالغ بر 700 تن عسل که تعداد 800 نفر به طور مستقیم مشغول به زنبور داری است و قطب تولید عسل در استان بشمار می رود.

 

این مقام مسئول، یادآور شد: تولید محصولات جانبی از جمله ژله رویال، بره موم، موم، گرده گل از سایر تولیدهای زنبور عسل هست که در حال حاضر زنبور داران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید آن از خود نشان می دهند و تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبور داران بسیار مفید خواهد بود.

 

جهانی، اذعان داشت: با عنایت به اینکه اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد که ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولید کنندگان با رغبت بیشتری جهت تولید آن به این مدیریت مراجعه کرده و از نظرات کارشناسان این مدیریت برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده و آموزه های خویش را در زنبورستانهای خود بکار می بندند.

 

وی از برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان در آینده خبر داد و افزود: در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران این شهرستان ملکه مورد نیاز زنبورستان های خود را خودشان تامین می کنند و عده ای از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

 

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر، بیان کرد: 196 تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان به بیش از 400 زنبوردار عضو تعاونی زنبور داران در سال جاری تحویل داده شد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان حائری مقام معظم رهبری معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت روزنامه خراسان جنوبي تولید عسل قطب تولید عسل شهرستان مشگین شهر اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • شکوفه های بهاری در مشگین شهر
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر