Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ روز جمعه، 28 تیر(19 جولای) بر اثر انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل دانشگاه کابل، 8 نفر کشته و 33 نفر نیز زخمی شدند. عصر پنجشنبه،‌ 27 تیر (18 جولای) نیز یک بمب در نزدیکی‌  ورودی ساختمان فرماندهی پلیس قندهار منفجر شد که بر اثر آن، 12 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست امنیت ملی افغانستان در این باره با صدور اطلاعیه‌ای، پاکستان را به دست‌داشتن در حمله خونین روز گذشته طالبان در قندهار و هدایت‌ این عملیات از داخل خاک این کشور متهم کرد.

ریاست امنیت ملی اعلام کرد که اسنادی قوی در دست دارد که نشان می‌دهد حمله تروریستی به فرماندهی پلیس قندهار از پاکستان هدایت و رهبری شده است. این نهاد همچنین یک نوار صوتی را منتشر کرده است که مهاجمان در آن با شخصی به نام «ملاآغا» که در شهر «چمن» پاکستان ساکن است، گفت‌وگو کرده‌اند.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام‌آباد هرگونه طرح اتهام از سوی مجامع عمومی مبنی بر دخالت در حملات تروریستی در افغانستان را مغایر با روح همکاری و توافق میان سران دو کشور می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: این اتهامات فقط باعث خدشه‌دار شدن درک رهبران دو کشور از اوضاع و مناسبات دو سویه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا افغانستان پاکستان طالبان هدایت بمب انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند