Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرنکی از روزهای بسیار خوبی که در بارسلونا سپری می‌کند، گفت.

طرفداری - فرنکی دی یونگ، هافبک بارسلونا به تازگی در مصاحبه با نشریه موندو دپورتیوو درباره مسائل مختلفی صحبت کرده که در ادامه مشروح آن را ملاحظه می‌کنید.

احساس خیلی خوبی دارم. از تمریناتم لذت می‌برم و همه چیز خوب است. در سطح باشگاهی هم تفاوت عمده‌ای میان بارسلونا و آژاکس نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها تفاوت از نظر من زبان است. فلسفه بازی دو تیم یکی است. کارمندان باشگاه کمک زیادی به من می‌کنند و اوضاع عالی پیش می‌رود. اینکه بخواهم نام یک نفر را که بیشتر از همه به من کمک کرده بگویم، کار سختی است چون همه استقبالی بی نظیر از من به عمل آوردند. ولی اگر بخواهم نام ببرم شاید بوسکتس باشد. او کمک بسیار زیادی به من در زمینه‌های مختلفی می‌کند. هر وقت لازم باشد چیزی را درباره شهر یا باشگاه بدانم، او کنارم هست. آلنیا هم پسر فوق العاده‌ای است. او حاضر شد پیراهن مورد علاقه‌ام را به من بدهد که معنای زیادیم برایم دارد.

خنده‌هایت هواداران بارسلونا را به یاد رونالدینیو می‌اندازد. چون او هم همیشه می‌خندید! نظرت چیست؟

خیلی از خنده‌هایم به این خاطر است که از فوتبال بازی کردن خوشحالم و لذت می‌برم. حالا که کنار بازیکنانی در سطح بسیار بالا هستم که داستان دیگر مشخص است. همیشه می‌خندم اما حالا بیشتر می‌خندم چون از جایی که هستم، بسیار راضی و خوشحالم.

طبعا تاکنون با والورده هم صحبت کرده‌ای. پست بازی‌ات مشخص شده؟

بله با مربی حرف زدم و او ضمن خوشامد گویی به من، چیزهایی درباره سبک بازی تیم و خواسته‌هایش گفت. به نظرم او از من همان توقعی را دارد که از دیگر بازیکنان دارد. اینکه در هر بازی و جلسه تمرینی بهترین عملکرد را داشته باشم و به سختی تلاش کنم و ایمان داشته باشم که فرصت خوبی نصیبم خواهد شد. درباره پست بازی با هم حرفی نزدیم. این نظر خودم است که می‌توانم در هر یک از پست‌های خط میانی بازی کنم. مهم نیست کدام. والورده هنوز به من نگفته در کدام پست بازی می‌کنم. برای خودم فرقی ندارد هافبک نگه دارنده باشم یا در پست 8 و 6 بازی کنم. دفاع وسط؟ گرچه تجربه بازی در این پست را هم دارم ولی علاقه چندانی به آن ندارم. اگر تیم در آن ناحیه به من نیاز داشته باشد قطعا بازی می‌کنم ولی ترجیح می‌دهم در خط میانی بازی کنم.

فشار ناشی از حضور در بارسا را احساس کرده‌ای؟

نه هنوز! البته که بارسا یکی از بهترین تیم‌های دنیا است و فشار هم وجود خواهد داشت ولی در آژاکس هم همین طور بود. شاید وقتی بازی‌ها شروع شود، اوضاع عوض شود!

با مسی حرف زده‌ای؟

نه تاکنون با لئو صحبتی نداشته‌ام. با گریزمان ولی چند باری صحبت کرده‌ام. او بازیکنی بسیار خوب و فردی صمیمی و دوست داشتنی است.

با راکیتیچ چطور؟ زمانی او گفت تو برای گرفتن جای او خریداری نشده‌ای!

با ایوان هم صحبت کرده‌ام ولی نه درباره این چیزها. از نظر من ایوان بازیکن بزرگی است. احترام زیادی برایش قائل هستم. او کارهای زیادی برای بارسا انجام داده و در دوران فوتبالش هم عملکرد درخشانی داشته است. او برای من حکم یک الگو را دارد. نمی‌گویم برای گرفتن جای او به بارسا آمدم. اساسا به پست بازی اهمیتی نمی‌دهم و فقط می‌خواهم بازی کنم. 

چرا بارسا تو را به خدمت گرفت؟

به نظرم بارسا مرا جذب کرد چون فکر می‌کند بازیکن خوبی هستم و می‌توانم بیشتر از سایر گزینه‌ها به تیم کمک کنم. به همین خاطر هم مرا انتخاب کردند. فکر نمی‌کنم مرا برای نیمکت نشینی محض یا مدام در زمین بازی بودن خریده باشند. طبعا آنها به قابلیت‌های فوتبالی من چشم دارند و خواهیم دید اوضاع چطور پیش می‌رود. امیدوارم تا جای ممکن در ترکیب قرار بگیرم.

پس از باخت سنگین بارسا در آنفیلد چه حسی داشتی؟

طبعا ناامیدی بزرگی بود. درست مثل حسی که پس از باخت آژاکس به تاتنهام داشتم. اما حالا دوباره باتری‌هایمان را شارژ کرده‌ایم و دوباره برای قهرمانی اروپا تلاش می‌کنیم. امیدوارم با بارسا لیگ قهرمانان را فتح کنم. اتفاق فوق العاده‌ای خواهد بود چون لیگ قهرمانان، بزرگ‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیا است. سه گانه؟ بله طبعا سه گانه هم اتفاق معرکه‌ای خواهد بود. ولی کار بسیار سختی است چون در لالیگا هم رقابت بسیار زیادی جریان دارد اما برای قهرمانی در هر سه جام می‌جنگیم.

بارسا همین حالا خط حمله‌ای متشکل از مسی، سوارز، گریزمان و دمبله دارد. با این حال صحبت از نیمار هم هست. شاید بارسا مجبور شود با 4 مهاجم و 2 هافبک بازی کند...

به نظرم این اتفاق عادی است چون در باشگاهی چون بارسلونا در هر پستی رقابت وجود دارد. از این بابت نگران نیستم که اگر بودم، تیم دیگری را انتخاب می‌کردم. کار سختی است ولی اطمینان دارم که می‌توانم در ترکیب اصلی باشم. مربی به من و گریزمان چیزهایی درباره سبک بازی تیم گفته است ولی حرفی از اینکه با یک، دو یا سه هافبک بازی می‌کنیم، نزده است. اینکه 4 مهاجم در ترکیب باشند، کار هافبک را سخت‌تر نمی‌کند چون همه این مهاجمان بازیکنان بسیار خوبی هستند. وقتی همگی در زمین باشند، کار شما راحت‌تر است چون حریف برای مهار آنها مجبور است بیشتر دفاع کند و این یعنی فضای بیشتری در خط میانی وجود خواهد داشت.

ده لیخت هم به بارسا نیامد و راهی یوونتوس شد...

این من نیستم که باید دلیل این انتخاب را بگویم. واضح است که دوست داشتم او هم در بارسا کنارم بازی می‌کرد ولی معتقدم یوونتوس هم فرصت خوبی برای او است. ماتیاس با همه کسانی که برایش مهم هستند، صحبت کرد و تصمیم گرفت در یووه بازی کند و من برایش خوشحالم چون یووه هم تیم بزرگی است. البته ترجیح می‌دادم به بارسا بیاید!

خودت هم مثل ده لیخت زمان تصمیم گیری تردید داشتی؟

البته که تردیدهایی بود. به نظرم خیلی هم عادی است وقتی پای چنین تصمیم مهمی در میان باشد. تیم‌های زیادی به من علاقه مند بودند. ابتدا 6 باشگاه بودند و بعد 4 تا شدند و به مرور کمتر شدند و غربال کردم. طبعا بارسا نسبت به بقیه امتیازی داشت و آن هم این بود که از بچگی رویای بازی برای آنها را داشتم. وقتی بارسا پروژه‌اش را برای من شرح داد، دیدم که نقش مهمی در آن دارم و دیگر تصمیم گیری راحت شد. سفر بارتومئو به هلند هم برایم خیلی اهمیت داشت. تردیدهایی داشتم ولی ایجنتم گفت رئيس بارسا شخصا می‌خواهد برای متقاعد کردن من به آمستردام بیاید. بارتومئو آمد و همه چیز را برای من توضیح داد و کار تمام شد.

بسیاری تو را با کرایوف مقایسه می‌کنند...

به نظر من، ما با هم قابل مقایسه نیستیم. کرایوف شخصیتی منحصر به فرد در تاریخ فوتبال بود و هست. چه به عنوان بازیکن چه مربی. او اساس فوتبال را عوض کرد. خودم را با او مقایسه نمی‌کنم چون کرایوف، یکی است. یکی از بهترین‌های تاریخ. در حالی که من تازه دوران فوتبالم را شروع کرده‌ام. البته که مقایسه من با کرایوف یک افتخار محسوب می‌شود. برخی از شباهت‌های بازی من و یوهان می‌گویند. ولی جای مقایسه نیست چون او افسانه فوتبال است و من تازه در شروع کار هستم. 

الگویی داشتی در دوران کودکی؟

نه به طور مشخص یک نفر الگویی نبود. سعی می‌کردم همیشه بازی همه بزرگان فوتبال را تماشا کنم. امروزه از نظر من مسی بهترین بازیکن دنیا است و بازی‌های او را هم از کودکی دنبال می‌کردم. نیمار؟ تصمیم گیری در رابطه با آینده او با من نیست ولی اگر بخواهم درباره فوتبال نیمار حرف بزنم باید بگم از تماشای بازی‌اش لذت برده‌ام. قطعا نیمار یکی از بهترین بازیکنان دنیا است و اگر به بارسا بیاید خوشحال خواهم شد. و دمبله؟ عثمان بازیکن فوق العاده‌ای است. ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند او را به یکی از بهترین بازیکنان دنیا تبدیل کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار بازی ۶ میلیون یورویی بارسلونا

 بارسا حالا به خیرونا وابسته است تا لیگ را در رده دوم به پایان برساند و بتواند به دوره بعدی سوپرجام اسپانیا راه یابد. شرکت در این بازی‌ها برای بارسا 6 میلیون یورو درآمدزایی دارد. 

شکست 4-2 در مونتیلیوی، بلوگرانا را مجبور می‌کند که در چهار بازی بعدی یک امتیاز هم از دست ندهد. با توجه به تقویم بازی‌ها، به نظر می‌رسد بازی‌های بعدی خیروها کمی ساده‌تر از بارسلونا باشد. برای خیرونا بازی برابر ویارئال و نیز در زمین والنسیا دشوارترین خواهد بود و بارسلونا برابر سوسیداد و سویا کار سختی خواهد داشت.

هفته بعد بارسا دوشنبه باید در زمین خود برابر سوسیداد قرار بگیرد در حالی که خیرونا جمعه شب میهمان آلاوس است.

تقویم بازی‌های خیرونا و بارسا تا هفته پایانی

خیرونا (73 امتیاز)
هفته 35: آلاوس-خیرونا
هفته 36: خیرونا-ویارئال
هفته 37: والنسیا-خیرونا
هفته 38: خیرونا-گرانادا

بارسلونا (72 امتیاز)
هفته 35: بارسا - رئال سوسیداد
هفته 36: آلمریا-بارسا
هفته 37: بارسا-رایو وایکانو
هفته 38: سویا-بارسا

 

دیگر خبرها

  • چهار بازی ۶ میلیون یورویی بارسلونا
  • انتخاب عجیب برای جانشینی لواندوفسکی: داروین نونیز!
  • بارسا هم در شب قهرمانی رئال جام گرفت!
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • (ویدئو) خلاصه بازی خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا؛ بارسا باخت؛ رئال قهرمان شد
  • شروع طوفانی بارسا-خیرونا: 5 دقیقه و دو گل!
  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • علاقه اریک تن هاخ به دی یونگ: برای بازی به سبک آژاکس، به بازیکنی مثل او نیاز دارید