Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@20:09:00 GMT

قیمت خودرو 29 تیر 98

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۴۶۱

قیمت خودرو 29 تیر 98

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار به دنبال افت نرخ ارز در حدود یک هفته اخیر و کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی به دلیل افزایش عرضه به بازار در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سعید موتمنی اظهار کرد: قیمت خودروهای وارداتی ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد به همین دلیل با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته گذشته، قیمت این خودروها در بازار با کاهش روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: به عنوان مثال شاهد کاهش حدود ۳۵ میلیون تومانی قیمت خودروی سراتو، کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت سانتافه و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای گران‌قیمت‌تر وارداتی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته فعلا آینده بازار ارز مشخص نبوده و نرخ آن باید به ثبات نسبی برسد تا تاثیر نرخ ارز بر بازار خودرو به طور دقیق و دائمی مشخص شود. تغییر اساسی قیمت‌ خودروها در بازار زمانی خود را نشان می‌دهد که قیمت ارز هفته‌ها در یک نرخ ثابت بماند.

او افزود: هر خودروی وارداتی یک قیمت جهانی دارد؛ زمانی که نرخ دلار تغییر می‌کند، قیمت جهانی آن به علاوه ۹۵ درصد تعرفه گمرکی، قیمت داخلی تقریبی خودرو را نشان می‌دهد؛ در این صورت نرخ ارز بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

موتمنی با بیان اینکه در خودروهای داخلی تغییر نرخ ارز تاثیر چندانی ندارد، گفت: دلیل این موضوع این است که به طور مثال زمانی که دلار در کانال قیمتی ۱۸ هزار تومان بود، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تقریبا ۷۰ میلیون تومان بود؛ در حال حاضر که دلار در پایه ۱۱ هزار تومان است، با وجود اینکه کاهش یافته، اما قیمت این محصول در بازار ۹۴ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم فروشندگان و هم خریداران خودرو، بیشتر منتظر مشخص شدن تکلیف قیمت ارز هستند تا بتوانند درباره بازار تصمیم‌گیری کنند.

کاهش قیمت خودروهای داخلی
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین از کاهش قیمت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: به طور معمول قیمت خودروهای داخلی در بازار به میزان عرضه به بازار بستگی دارد. طی بررسی‌های ۱۰ روز اخیر می‌بینیم که محصولات ایران‌خودرو، اکثرا کاهش قیمت داشته‌اند؛ چراکه عرضه این خودروها به بازار افزایش داشته و بهتر بوده است.

موتمنی با ذکر مورد اعلام کرد: به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵، از ۱۰۱ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سمند از ۸۶ میلیون تومان به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌ است. قیمت پژو ۴۰۵ از ۸۲ میلیون تومان به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از افزایش عرضه به بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: در مقابل اما در گروه سایپا طی ۱۰ روز گذشته تغییری در قیمت‌ها دیده نمی‌شود؛ همچنان پرایدهای سایپا ۱۱۱ با ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ با ۴۵ میلیون تومان و تیبا با ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرند؛ چراکه این شرکت خودروی چندانی فاکتور و تحویل مشتری نکرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت خودرو صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!