Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به توقیف نفتکش انگلیسی گفت: همه اعضای کمیسیون از این موضوع حمایت می‌کنند چرا که خوشبختانه تمامی جناح‌های سیاسی متفق القول هستند که باید از تمامی اقدامات قانونی مقاومت‌زا استفاده شود. تاریخ انتشار: 15:16 - 29 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۷۰۴ محمدمهدی جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: پس از خروج آمریکا از برجام شاهد حداقل ۴ مرحله نقض عهد اروپایی‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اروپایی‌ها در موضوعاتی از جمله SPV و اینستکس بعدعهدی کردند لذا ما به این نتیجه رسیدیم که اروپایی‌ها یک تقسیم کاری با آمریکایی‌ها داشتند که آمریکایی‌ها به شکل واضح و کاملا آشکار علیه برجام عمل کنند و اروپایی‌ها هم به شکل خزنده و آرام ایران را در حالت بلاتکلیفی نگه دارند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وقتی ایران کاهش تعهدات خود را در قالب برجام عملیاتی کرد اروپایی‌ها ابتدا ابراز نگرانی کردند و رفته رفته لحن‌شان تند شد و دست به اقدامات نسنجیده و غیر قانونی زدند که در ادامه شاهد توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق بودیم.
وی بیان داشت: به نظر می‌رسد مقاصد اروپایی‌ها مقداری علنی‌تر از گذشته شده است و مشخص است که استراتژی مشترک با آمریکا علیه جمهموری اسلامی ایران دارند.
جمالی نوبندگانی با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی که از سوی سپاه و در مرز آبی کشورمان صورت گرفت، اظهار داشت: در این مقوله آمریکایی‌ها بسیار تحقیر شدند و دروغی هم که روز گذشته  ترامپ درباره انهدام پهپاد ایرانی گفت ناشی از تحقیرشان است که نتوانستند علیه ایران کاری انجام دهند. در عین حال آقای بولتون درباره توقف نفتکش ایرانی گفت که انگلیس به ما هدیه خوبی داد که این رویکرد نقشه اروپا و امریکا را روشن تر می‌کند.
جمالی با بیان اینکه انگلیسی‌ها اقدامات تحریک آ‌میزی را انجام می‌دهند چه از منظر مواضع مشترک با آمریکا و چه از منظر توقف نفتکش ایرانی، بیان داشت: به نظر بنده این موضوع (توقف نفتکش انگلیسی) هم آزمونی برای ما بود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما قانونا حفظ امنیت و قوانین تنگه هرمز را بر عهده داریم و از آن کوتاه نمی‌آییم.   جمالی با اشاره به ورود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به توقف نفتکش انگلیسی بیان داشت: این موضوع، موضوع مهمی است که همه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آن حمایت می‌کنند چراکه خوشبختانه تمامی جناح‌های سیاسی کشور امروز متفق القول هستند که باید از تمامی اقدامات قانونی مقاومت‌زا استفاده شود تا به زیاده خواهی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پاسخ داده شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توقف نفتکش انگلیسی کمیسیون امنیت ملی پهپاد آمریکایی بدعهدی اروپایی ها برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبرگزاری سما، احمد الخلیلی مفتی اعظم کشور سلطان نشین عمان گفت: از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه استقبال می‌کنیم و امیدواریم همه دانشگاه‌های جهان را فرابگیرد.

وی افزود: این یک عبرتی است برای کسانی که سیاست تسلیم شدن را در دستور کار قرار می‌دهند و برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عجله می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند