Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@20:45:26 GMT

قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۷۴۵

قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت


رویداد ۲۴  سعید موتمنی، اظهار کرد: قیمت خودروهای وارداتی ارتباط مستقیم  با نرخ ارز دارد به همین دلیل با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته گذشته، قیمت این خودروها در بازار با کاهش روبرو شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: به عنوان مثال شاهد کاهش حدود ۳۵ میلیون تومانی قیمت خودروی سراتو، کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت سانتافه و ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای گران‌قیمت‌تر وارداتی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: البته فعلا آینده بازار ارز مشخص نبوده و نرخ آن باید به ثبات نسبی برسد تا تاثیر نرخ ارز بر بازار خودرو به طور دقیق و دائمی مشخص شود. تغییر اساسی قیمت‌ خودروها در بازار زمانی خود را نشان می‌دهد که قیمت ارز هفته‌ها در یک نرخ ثابت بماند.

او افزود: هر خودروی وارداتی یک قیمت جهانی دارد؛ زمانی که نرخ دلار تغییر می‌کند، قیمت جهانی آن به علاوه ۹۵ درصد تعرفه گمرکی، قیمت داخلی تقریبی خودرو را نشان می‌دهد؛ در این صورت نرخ ارز بر روی قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

موتمنی با بیان اینکه در خودروهای داخلی تغییر نرخ ارز تاثیر چندانی ندارد، گفت: دلیل این موضوع این است که به طور مثال زمانی که دلار در کانال قیمتی ۱۸ هزار تومان بود، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تقریبا ۷۰ میلیون تومان بود؛ در حال حاضر که دلار در پایه ۱۱ هزار تومان است، با وجود اینکه کاهش یافته، اما قیمت این محصول در بازار ۹۴ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم فروشندگان و هم خریداران خودرو،  بیشتر منتظر مشخص شدن تکلیف قیمت ارز هستند تا بتوانند درباره بازار تصمیم‌گیری کنند.

کاهش قیمت خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین از کاهش قیمت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: به طور معمول قیمت خودروهای داخلی در بازار به میزان عرضه به بازار بستگی دارد. طی بررسی‌های ۱۰ روز اخیر می‌بینیم که محصولات ایران‌خودرو، اکثرا کاهش قیمت داشته‌اند؛ چراکه عرضه این خودروها به بازار افزایش داشته و بهتر بوده است.

موتمنی با ذکر مورد اعلام کرد: به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵، از ۱۰۱ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سمند از ۸۶ میلیون تومان به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌ است. قیمت پژو ۴۰۵ از ۸۲ میلیون تومان به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از افزایش عرضه به بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: در مقابل اما در گروه سایپا طی ۱۰ روز گذشته تغییری در قیمت‌ها دیده نمی‌شود؛ همچنان پرایدهای سایپا ۱۱۱ با ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ با ۴۵ میلیون تومان و تیبا با ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرند؛ چراکه این شرکت خودروی چندانی فاکتور و تحویل مشتری نکرده است.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خودرو اتحادیه نمایشگاه داران بازار ارز قیمت خودرو خودروهای وارداتی کاهش قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد

تین نیوز

بازار خودرو در اولین روز معاملاتی هفته، افزایش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ها را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آن طور که گزارش ها نشان می دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟