Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ روزنامه "نیویورک‌تایمز" آمریکا در گزارشی با تیتر" برخی تندروها در ایران خواستار گفتگو با ترامپ هستند" مصاحبه 1 ساعته تلفنی اخیر خود با محمود احمدی‌نژاد را بازتاب داده است.
به نوشته نیویورک تایمز این مصاحبه پیش از ادعای هدف قرار دادن پهپاد ایرانی از سوی آمریکا انجام شده؛ ادعایی که ایران آن را تکذیب کرده اما یک مشاور احمدی نژاد روز جمعه (دیروز) به نیویورک تایمز گفته نظر احمدی‌نژاد درباره ضرورت گفتگو بین ایران و آمریکا تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی‌نژاد در مصاحبه با نیویورک تایمز: ایران و آمریکا باید گفتگو کنند/ ترامپ مرد عمل است/ سه نامه برای او نوشتم/ اختلافات ایران و آمریکا فراتر از موضوع برجام است
احمدی‌نژاد در بخشی از این مصاحبه خواستار گفتگوی ایران و آمریکا بر سر مسایل مورد اختلاف شده و این موضوع را به نفع منافع بلندمدت دو ملت و دو کشور دانسته است.
او به نیویورک تایمز گفته است: "ترامپ مرد عمل است. او همچنین یک تاجر است و بنابراین قادر به محاسبه سود و زیان و تصمیم‌گیری بر این مبناست. ما به او می‌گوییم، بگذارید هزینه‌های بلندمدت (تنش و یا همکاری) بین دو کشور را محاسبه کنیم و کوته‌بین نباشیم."
احمدی‌نژاد به تایمز گفته است، ایران و آمریکا باید به صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو کرده و اختلافات 40 ساله خود را که از ماجرای بحران تسخیر سفارت آمریکا در تهران آغاز شده و حالا به مسایل و مشکلات بر سر سیاست‌های منطقه‌ای و دیگر اختلافات رسیده را حل و فصل کنند.
او گفته ایران باید از رویکرد تماس با میانجیگران اروپایی برای تاثیرگذاری آنها روی ترامپ دست بردارد و به طور مستقیم با خود ترامپ وارد دیالوگ شود و این کار ممکن است. از نظر احمدی‌نژاد اگر ترامپ در رویکرد فشار حداکثری خود علیه ایران تجدید نظر کند و برخی تحریم‌ها را بردارد زمینه برای چنین گفتگویی فراهم می‌شود.
او گفت: همکاری متقابل ایران و آمریکا به نفع صلح، اقتصاد و فرهنگ جهانی خواهد بود. آمریکا خواهان گفتگو بر سر طیف وسیع‌تری از موضوعات خارج از برجام با ایران است موضوعاتی که اهمیت بیشتری از ادامه یا مرگ برجام دارند. ما نیازمند یک گفتگوی اساسی در تمامی زمینه‌ها هستیم."
احمدی‌نژاد به نیویورک‌تایمز گفته است که 3 بار برای ترامپ نامه نوشته ؛ نخستین آن در فوریه 2017 و برای تبریک بابت پیروزی ترامپ در انتخابات بوده، دومین آن در ژوئن سال 2018 و یک ماه پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام بوده و سومین آن هم ماه گذشته و در پی تشدید تنش دو کشور در منطقه خلیج فارس ارسال شده است.
او گفته این نامه‌ها را از طریق ای‌میل آدرس کاخ سفید، ای‌میل سفارت سوییس و نیز اکانت توییتری شخصی ترامپ ارسال کرده است.
نیویورک تایمز نوشته: هنوز معلوم نیست آیا ترامپ نامه‌های احمدی نژاد را خوانده باشد، سفارت سوییس پاسخی به نیویورک تایمز درباره دریافت و ارسال نامه‌های احمدی نژاد نداد و کاخ سفید هم در این باره اظهار بی‌اطلاعی و اطلاعات جزئی بیشتر کرده و گفته ارسال مستقیم نامه‌ها به توییتر ترامپ هم معلوم نیست آنها را به دست او رسانده باشد چون ترامپ در توییتر عده معدودی را تعقیب (فالو) می‌کند که احمدی نژاد جزء آن لیست نیست.
احمدی‌نژاد به نیویورک تایمز گفته است: برای آغاز گفتگو آمریکا باید پیش‌قدم باشد و رویکرد (فشار حداکثری) خود را نسبت به ایران تغییر دهد. او گفته است: این درست نیست که شما گلوی کسی را محکم بفشارید و همزمان خواهان گفتگو با او شوید. مذاکره باید در شرایط آرام‌تر و محترمانه‌تری انجام شود.
منبع: عصر ایران برچسب ها: احمدی‌نژاد

منبع: خرداد

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در استان استقرار دارد و فعالیت آن به صورت متناوب و محلی است.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی روزهای چهارشنبه تا جمعه است، اظهار کرد: در این روزها در بعضی ساعات رگبارهای شدید به همراه رعد و برق و تگرگ رخ خواهد و دمای هوا نیز کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، ریزش جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهروندان ضمن اینکه در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و از حضور در ارتفاعات نیز به دلیل خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران، شهرداری و راهداری در آماده‌باش باشند.

کد خبر 749283

دیگر خبرها

  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا