Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جعفری روز شنبه در مراسم افتتاحیه یک مرکز توانبخشی و نگهداری خیریه سالمندان در شهرستان آوج افزود: اگرچه آمارهای محدودی از سالمند آزاری در کشور گزارش شده اما این موضوع پس از کودک‌آزاری و همسرآزاری در رتبه سوم خشونت های خانگی گزارش شده به اورژانس اجتماعی قرار دارد و پس از آن معلول آزاری در رتبه چهارم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از شاخص های توسعه پایدار در جوامع، نیروی انسانی است که شامل سه مولفه اساسی امید به زندگی، تحصیلات و دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی می شود.

جعفری ادامه داد: با توجه به اتفاقات خوبی که بعد از انقلاب اسلامی افتاد امید به زندگی به ۷۵ سال افزایش یافت که هم یک فرصت و هم تهدید است به طوری که اگر زیرساخت های لازم جهت رفاه و سلامت سالمندان فراهم نشود خود به یک تهدید بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۹.۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و طبق برآوردهای صورت گرفته در سال ۱۴۳۰ از هر سه ایرانی یک نفر سالمند خواهند بود بنابراین باید امکانات و برنامه ریزی ها معطوف به سالمندان باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: شاخص دیگر توسعه پایدار، فعالیت های خیرخواهانه است که اگرچه ایران در رتبه پایینی از این نظر قرار ندارد اما وضعیت آن رو به پایین است.

رییس اورژانس اجتماعی کشور افزود: ایران کشوری با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی نسبت به سالمندان است و این قشر در ایران مورد توجه ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگرچه امروزه توسعه مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان یک شاخص مثبت نیست، گفت: وقتی سالمندی از محیط زندگی جدا شده و به خانه های سالمندان سپرده می شود بسیاری از فرصتهای کنار خانواده را از دست می دهد اما به هرحال در بسیاری از موارد این موضوع اجتناب ناپذیر است و باید چنین مراکزی توسعه یابند.

جعفری افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ سبک زندگی بخش عمده ای از ایرانیان با سکونت در آپارتمان های کوچک متناسب با وضعیت سالمندان نیست در حالی که باید برای توسعه متوازن به همه ابعاد تضمین کننده سلامت جامعه توجه کرد.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین سالمندان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان

چند راهکار ساده برای درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان ذکر شده است که آنها را می‌توان در منزل انجام داد. یکی از این راهکارها بستن پهلوها با پارچه مناسب برای گرم نگه داشتن موضع کلیه‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟