Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@02:36:17 GMT

ننگ بر کسی که زنده باشد و امامش جام زهر بنوشد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۸۳۶

ننگ بر کسی که زنده باشد و امامش جام زهر بنوشد

سر شام، حسن با چهره‌ای درهم و صدایی گرفته رو به بچه‌ها گفت: «ننگ بر کسی که زنده باشه و امامش جام زهر بنوشه.» سنگینی حرف‌اش هوای دل ما را هم عوض کرد.

به گزارش مشرق، اواخر تیرماه ۱۳۶۷ گردان کمیل در پادگان دوکوهه مستقر شد. بعد از بیت‌المقدس ۷ تنور جنگ در اتاق سیاست‌مداران گرم‌تر از جبهه‌ها بود و کسی از آینده دفاع مقدس چیزی نمی‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابستان گرمی بود. همه چیز خیلی عادی و معمولی پیش می‌رفت تا اینکه بخش خبری ساعت ۱۴ روز بیست و هفتم تیرماه، حال و هوای زندگی بچه رزمندها و جبهه‌ها را تغییر داد.

گوینده اخبار با حرارت عجیبی متن پیام حضرت امام (ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه را می‌خواند. نفس بچه‌ها در سینه حبس شده بود. صدا از کسی در نمی‌آمد. ما بهت زده به هم نگاه می‌کردیم و فقط حرف‌های گوینده خبر شنیده می‌شد: «...خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده‌های معظم شهدا! و بدا به حال من که هنوز مانده‌ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سرکشیده‌ام و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساس شرمساری می‌کنم و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند...» متن پیام امام به این‌جا که رسید حال حسن انصاری عوض شد.

سر شام، حسن با چهره‌ای درهم و صدایی گرفته رو به بچه‌ها گفت: «ننگ بر کسی که زنده باشه و امامش جام زهر بنوشه.» سنگینی حرف‌اش هوای دل ما را هم عوض کرد. یکی دو روز از این ماجرا گذشت. ارتش عراق با استفاده از غفلت نیروهای ایرانی و خالی شدن منطقه وارد خاک ما شد.

صدام می‌خواست کار ناتمام هشت ساله‌اش را بعد از پذیرش قطعنامه تمام کند. خوشبختانه تعدادی از گردان‌های لشکر ۲۷ در خوزستان حضور داشتند. به گمانم ۳۱ تیرماه بود که برای اعزام به منطقه پاسگاه زید و شلمچه آماده شدیم. باید جلوی صدام را می‌گرفتیم. بچه‌های دسته ما با روحیه خوبی منتظر طلوع خورشید و دستور حرکت بودند.

آن شب حسن انصاری که برعکس چند شب پیش حال خوشی داشت با لحن جالبی بلند بلند صدا می‌زد: «هر کسی دوست داره بیاد با من عکس یادگاری بگیره... من فردا رفتنی‌ام.» گرفتن عکس‌های یادگاری و شوخی‌ها و خنده‌ها که تمام شد حسن انصاری تو جمع رفقا گفت: «برادر شهیدم توی خواب قول داده که من رو با خودش ببره.»

راستش! شنیدن اینجور حرف‌ها در جبهه چیز عجیبی نبود به همین دلیل آن موقع ما خیلی به صحبت‌های حسن توجه نداشتیم. غلامرضا برادر بزرگتر حسن در عملیات خیبر شهید شده بود. روز اول مرداد در منطقه عملیاتی شلمچه برادرِ حسن به قولش عمل کرد. حسن انصاری که شهید شد یاد حرف سنگین‌اش افتادم؛ «ننگ بر کسی که زنده باشه و امامش جام زهر بنوشه.»

راوی: سیدکاظم متولیان / منبع: کتاب کمیل هنوز زنده است - نشر مجنون

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی کتاب قطعنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» نیامده رفت!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، جمعه شب، قرار بود که برنامه‌ «هفت» بعد از ماه‌ها تعطیلی، از حوالی ساعت یازده، روی آنتن زنده‌ی شبکه‌ نمایش برود. اتفاقی که با وجود رسیدن عوامل و آماده بودن گروه در استودیوی تازه‌ی برنامه رخ نداد.

بر اساس این خبر، یک مشکل فنی باعث شد تا با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند. این در شرایطی بود که شبکه‌ نمایش، با درج متنی، خبر از پخش قریب‌الوقوع برنامه می‌داد. اما زمان گذشت و پس از حل نشدن این مشکلِ فنی، پخش نخستین قسمت این برنامه‌ زنده پس از وقفه‌ کوتاهِ اخیر، به‌هفته‌ آینده موکول شد.

این در حالی است که روابط عمومی برنامه سینمایی «هفت»، ساعاتی پیش از این برنامه زنده اعلام کرده بود که «هفت» با اجرای بهروز افخمی و با دکوری متفاوت از همیشه، از ساعت ۲۳ دیشب جمعه ۷ اردیبهشت‌ پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد و نقد فیلم تمساح خونی با حضور امیر قادری و رضا صدیق، نقد تلماسه۲ با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و پرونده ویژه کمدی ترکیبی با حضور مسعود اطیابی برای این قسمت تدارک دیده شده بود.

هنوز توضیح رسمی درباره توقف پخش «هفت» ارائه نشده و مشخص نیست مشکل فنی این برنامه چیست.

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • گزارش‌زنده؛ ایران ۲ - تایلند ۰
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • «هفت» نیامده رفت!
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نوسروده حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد در استقبال از غزل رهبر