Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@22:02:52 GMT

زنجان مشکل جوجه‌ریزی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۰۸۵۵

زنجان مشکل جوجه‌ریزی ندارد


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس آنچه که جهادکشاورزی استان اعلام کرده، مشکل جوجه‌ریزی نداریم.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ناصر فغفوری پیش از ظهر امروز در ششمین کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به توزیع شکر در استان، اظهار کرد: در روز چهارشنبه هفته گذشته در استان 25 تن و در روز پنج‌شنبه 91 تن شکر توزیع شده است و این در حالی است که میانگین مصرف ماهیانه استان در بحث شکر، 1100 تن است که مقرر شده از ماه بعد توزیع شکر بنا به نوع مصرف فصل به 1800 تن در ماه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: توزیع 1800 تن شکر در ماه در استان یعنی 1.5 کیلوگرم به ازای هر نفر که تقریبا 3 برابر میانگین مصرف است و توزیع برای نبود مشکل در بازار در فصل تابستان پیش‌بینی شده است و در بخش توزیع قند نیز در استان مشکلی وجود ندارد و اگر توزیع شکر با همین منوال ادامه پیدا کند، در این بخش نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.


وی با اشاره به عرضه قیمت مرغ به نرخ مصوب، افزود: آخرین قیمت مصوبی که برای مرغ اعلام شد، 11 هزار و 500 تومان بود که از جانب سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت 12 هزار و 900 تومان ابلاغ شد که افزایش قیمت را در پی داشت و سبب شد که قیمت مرغ گرم به 14 هزار تا 14 هزار و 500 تومان در کشور برسد که استان زنجان نیز از این افزایش قیمت مستثنی نبود.


فغفوری با اشاره به نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که سقف قیمتی را تعیین کرده است، تصریح کرد: سقف قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده 12 هزار 900 تومان در نظر گرفته شده علاوه‌ بر آن قیمت مرغ زنده 8550 تومان، درب کشتارگاه 12 هزار تومان و مرغ گرم برای مصرف‌کننده نهایی نیز 12 هزار و 900 تومان اعلام شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بر‌ اساس آنچه که جهادکشاورزی استان اعلام کرده است، مشکل جوجه‌ریزی نداریم، یادآور شد: برای عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب، مقرر شده که کشتارگاه‌ها قیمت مصوب را بر روی بسته‌بندی درج کنند و در چرخه تولید مرغ نیز از مرغ‌داری تا کشتارگاه و از کشتارگاه تا مغازه باید فاکتور رسمی وجود داشته باشد.


در ادامه این جلسه مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای عرضه مرغ با قیمت مصوب در نظر گرفته، پیش‌بینی می‌شود گران‌فروشی توسط خرده‌فروشان صورت نگیرد و تخلف احتمالی از جانب کشتارگاه و یا مرغ‌داری باشد.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز از قابل پیش‌بینی بودن افزایش قیمت مرغ در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: در این فصل همواره شاهد کاهش جوجه‌ریزی در بخش‌های شمالی کشور هستیم که این مهم کاهش عرض را به همراه دارد. علاوه بر آن کاهش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر سبب شد که جوجه‌ریزی‌ها کم شود این مهم نیز عاملی برای کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت مرغ گرم شد.


حسین جعفری ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان از بابت جوجه‌ریزی مشکلی ندارد و در تیر‌ماه یک میلیون و 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به میانگین مشابه سال قبل 60 هزار قطعه افزایش داشته است و شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ را به قیمت 13 هزار تومان خریداری می‌کند و ذخایر خوبی در کشور وجود دارد.


وی افزود: خرده‌فروشان مرغ گرم به ازای هر کیلو، 500 تومان سود دریافت می‌کنند که با احتساب 8 درصد مالیات بر نرخ تمام‌شده برای مصرف‌کننده، بهای تمام‌شده را افزایش می‌دهند و این سبب شده که تفاوت قیمتی را در سطح بازار شاهد باشیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز خواستار همکاری همه بخش‌ها برای عرضه مرغ گرم به قیمت مصوب شد و اظهار کرد: در عرضه مرغ گرم به قیمت مصوب، باید ابتدا نیاز استان تامین و سپس این محصول از استان خارج شود.


فرامرز نیک‌سرشت ادامه داد: از نیروی انتظامی انتظار می‌رود آمادگی لازم را برای همکاری و نظارت را داشته باشد و تعزیرات حکومتی نیز نیازهای حقوقی خود را در قالب نامه‌ای به شورای تامین ارائه دهد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال تعزیرات سازمان حمایت از مصرف سازمان صنعت معدن و تجارت استان قند وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # حیوانات سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصاویر یک جوجه تیغی در خیابان‌های شیراز
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز
  • مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز + ویدئو
  • ببینید | مشاهده جوجه تیغی عظیم‌الجثه در خیابان‌های شیراز
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟