Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، به دنبال توقیف عصر جمعه (دیروز) نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن مقررات بین المللی، هند و فیلیپین که اتباعشان جزو خدمه این نفتکش هستند، از ایران خواستند آنها را آزاد کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فیلیپین و سخنگوی وزارت خارجه هند در بیانیه‌های جداگانه درباره توقیف روز جمعه یک نفتکش انگلیسی توسط ایران بیانیه صادر کرده و آزادی خدمه فیلیپینی و هندی این کشتی را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه درباره توقیف این نفتکش انگلیسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد» (جزئیات بیشتر).

پیشتر در خبرها آمده بود که شرکت مالک سوئدی نفتکش توقیف شده انگلیس اعلام کرد که این نفتکش ۲۳ خدمه داشته است.

وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد که یکی از ۲۳ خدمه این  نفتکش توقیف شده انگلیس، شهروند فیلیپین است.

گفته می‌شود که ۱۸ نفر از خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده، تبعه هند، سه تن تبعه روسیه و یک نفر اهل کشور لتونی هستند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «فِرِد سانتوس سفیر (فیلیپین در ایران) در حال ارتباط گرفتن با مقام‌های ایرانی است تا درباره سلامت و آزادی ملوان فیلیپینی اطمینان حاصل شود».

سخنگوی وزارت خارجه هند هم از تماس‌های دهلی نو با مقام‌های تهران برای اطلاع از وضعیت خدمه هندی نفتکش توقیف شده انگلیس خبر داد.

در بیانیه این مقام هندی آمده است: «ما در حال کسب جزئیات بیشتر در خصوص این سانحه هستیم. سفارت ما با حکومت ایران در ارتباط است تا از آزادی سریع شهروندان هندی اطمینان حاصل شود».

پیشتر در خبرها آمده بود که مبدأ حرکت نفتکش انگلیسی استینا امپرو، «فجیره» امارات بوده و می‌خواسته به عربستان سعودی برود اما روز گذشته هنگام عبور از تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف و به ساحل ایران هدایت شد.

توقیف این نفتکش انگلیسی در شرایطی صورت گرفته که تنش‌ها بین تهران و لندن بر سر توقیف نفتکش «گریس ۱» در جبل طارق که حامل نفت ایران بوده، همچنان ادامه دارد.

دولت محلی جبل‌ طارق ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش گریس ۱ را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش، سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است.  منطقه جبل طارق تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

مقام‌های ایرانی ضمن رد ادعاهای لندن درباره توقیف گریس ۱، این اقدام انگلیسی‌ها را «راهزنی دریایی» خوانده و رفع توقیف آن را خواستار شدند اما لندن تا به امروز (29 تیرماه) همچنان این نفتکش را در توقیف نگهداشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

تاتنهام؛ 280 گل تیم ملی انگلیس؛ 62 گل بایرن مونیخ؛ 42 گل میلوال؛ 9 گل لیتون؛ 5 گل لسترسیتی؛ 2 گل

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند