Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسینی با بیان‌اینکه مردم عراق در اربعین امسال آمادگی ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی را دارند، گفت: اگر زائران از مبدأ مشخص کنند که مجرد، متأهل یا خانم هستند، ما مشخص می‌کنیم که در کدام منازل اسکان یابند.

خبرگزاری شبستان،، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام «سیدحمید حسینی» در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق که در سفارت ایران در بغداد برگزار شد، با اشاره به ارجای طرح «لواء الخدمه الحسینیه»، گفت: مردم عراق در اربعین امسال آمادگی ساماندهی یک میلیون زائر ایرانی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در عراق با بیان اینکه در این زمینه سایت اینترنتی تهیه شده که هر زائری که بخواهد به صورت انفرادی یا همراه خانواده در مراسم پیاده روی اربعین حضور یابد، می تواند برای اسکان در منازل مردم عراق در کربلا، کاظمین و نجف، مشخصات خود را ثبت کند.

 

وی افزود: اگر زائران از مبدأ مشخص کنند که مجرد، متأهل یا خانم هستند، ما مشخص می کنیم که در کدام منازل اسکان یابند.

 

وی با اشاره به مشکلات اسکان و ارائه خدمات به زائران که هر ساله پیش از سفر اربعین و پس از پایان آن وجود دارد، تصریح کرد: ما در قالب طرح لواء الخدمه الحسینیه می توانیم این مشکلات را از دوش زائران برداریم و در خدمت آنان باشیم.

 

گفتنی است، مردم عراق از دو سال گذشته طرح لواء الخدمه الحسینیه را به منظور ساماندهی زائران ایرانی در منازل عراقی‌ها اجرایی کردنددر قالب این طرح جوانان عراقی در خیابان‌های مسیر اربعین حسینی می‌ایستند و هر زائری را با توجه به تعداد در منازل عراقی‌ها اسکان می‌دهند. در اربعین سال ۹۷ در قالب این طرح ۴۰ هزار زائر در شهر کاظمین،‌ ۲۰۰ هزار نفر در کربلا و ۶۰۰ هزار نفر در نجف اشرف ساماندهی‌ شدند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع مقام معظم رهبری شیراز روزنامه زلزله مسجدسلیمان سازمان بهزیستی اردبیل خراسان جنوبي خراسان جنوبی اربعین حسینی اسکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.   حجت الاسلام والمسلمین سید فاتح نواب افزود: درحج پیش‌رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.   وی تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز، ضروری خواند و تاکید کرد: هدف ما ارائه خدمات بیشتر توسط خادمان است.   رییس سازمان حج و زیارت هم در این همایش گفت: امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج اعزام می‌شوند و اعزام کاروان‌های آنها از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.   سید عباس حسینی با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است، تا به امروز دنبال شده است.   او ادامه داد: درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم؛ هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.   رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.   او افزود: در حالیکه با تلاش صورت گرفته، هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.   رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان‌ها، توجه به این دسته از زائران را خواستار شد.   سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: امسال ۹هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه قبل ثبت نام شده اند.   حجت الاسلام والمسلمین شجاع افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان، به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.   در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائرین استان خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.  

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند