Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه‌های گروهی استان افزود: مقدمات سفر رئیس جمهوری به استان در حال انجام است و تیم اقتصادی و عمرانی رئیس جمهوری در روزهای آینده در استان حضور یافته و اقدامات اولیه سفر را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق پروژه‌های افتتاحی سفر رئیس جمهور در آینده اعلام خواهد شد، متذکر شد: در این خصوص و برای جذب تسهیلات لازم در جریان سفر رئیس جمهور جلسه‌ای با مدیران بانک‌های کشور در تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل همچنین در خصوص اقدامات انجام گرفته در استان از تلاش در راستای رفع مشکل آب و راه روستاییان خبر داد.

۳۰۰ روستای اردبیل از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نیستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ روستای استان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نیستند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم این حقوق اولیه روستاییان استان را تأمین کنیم.

بهنام جو به اجرای پروژه راه آهن اردبیل و جذب اعتبار از طریق فاینانس داخلی اشاره کرد و افزود: تخصیص این میزان اعتبار برای ادامه روند اجرایی پروژه راه آهن با تلاش‌های مداوم مسئولان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش برای اجرای طرح خط آهن اردبیل – پارس آباد نیز از جمله اقداماتی است که با انجام مطالعات بیشتر انجام شده است.

استاندار اردبیل عنوان کرد: رایزنی با کشور آذربایجان در خصوص اتصال خط آهن این کشور به پارس آباد نیز از سال قبل آغاز و تفاهم نامه اجرای این خط آهن نیز امضا شده است.

وی با اشاره به واگذاری مجموعه کشت و صنعت مغان تاکید کرد که برای بهره وری بیشتر در مجموعه‌های اقتصادی باید مدیریت با ثباتی رأس مجموعه وجود داشته باشد و واگذاری این مجموعه موجب تأثیرگذاری بالا در زمینه مالی و مدیریتی شده است.

افزوده شدن سالانه شش هزار بیکار به ۶۵ هزار بیکار استان

بهنام جو اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر، فعال سازی کارخانه قند و گسترش صادرات را از اقداماتی برشمرد که در این مجموعه انجام شده و مورد راست آزمایی قرار گرفته است.

وی به تعهد ۲۰ هزار نفری اشتغال در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آمار بالای بیکاران در استان و افزوده شدن سالانه شش هزار بیکار به ۶۵ هزار بیکار استان باید تلاش دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بیشتر شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر که در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته ایم، باید تلاش‌ها در این زمینه بیش از پیش تشدید شود تا بتوانیم با استفاده از فرصت‌های موجود بیشترین اشتغال را در استان ایجاد کنیم.

وی فعال کردن واحدهای راکد و اجرای واحد کامیون سازی و طرح گسترش کارخانه لاستیک سازی اردبیل را از جمله اقدامات در راستای افزایش میزان اشتغال در حوزه صنعت دانست.

بهنام جو متذکر شد: سامانه اشتغال استان راه اندازی شده و اشتغال‌های واقعی بر اساس نام، کد ملی و شماره همراه شاغلان در آن ثبت شده است.

رکود ۳۹۷ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

وی با بیان اینکه همه اقشار از جمله رسانه‌ها نیز باید در راستای جذب سرمایه گذاران به استان تلاش کنند، اضافه کرد: رسانه‌ها باید با هوشیاری سرمایه گذاران واقعی را شناسایی و در جهت هدایت در امر سرمایه گذاری و اشتغال در استان سوق دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال و فعال سازی واحدهای راکد اقدامات اساسی صورت گرفته و تلاش می‌کنیم از میزان ۳۹۷ واحد راکد استان بکاهیم.

وی افزود: یک هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۷۴۸ مورد از این تعداد فعال می‌باشد.

بهنام جوبه مشکل تعطیلی برخی واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و علت این واحدها را تغییرات اقتصادی و تأخیر در انتخاب خریدار برای واگذاری عنوان کرد.

اگر از پاک دستی و اخلاق مداری مدیری کاسته شود تغییر می‌یابد

وی همچنین با اشاره به دقت در انتخاب مدیران توانمند تاکید کرد که اگر از میزان پاک دستی و اخلاق مداری مدیری کاسته شود، تغییر می‌یابد.

به گفته استاندار اردبیل انتخاب مدیران از داخل استان انجام شده و این اقدام با هدف ارتقای مدیران توانمند استانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ مدیری حق ندارد بر له و یا علیه کاندیداها فعالیت کند، بیان داشت: ضمن اینکه تمام مدیران استان اردبیل باید از نقد منصفانه مطبوعات استقبال کنند.

بهنام جو رسانه‌ها را به نقد منصفانه و پرهیز از تهمت زنی به مسئولان و مدیران فرخواند و عنوان کرد: مسئولان استان آماده پذیرش نقد به دور از تهمت هستند.

کد خبر 4671441

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اردبیل اکبر بهنام جو سفر استانی افتتاح طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند