Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا بهروز آذر روز شنبه در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در نشستی به موضوع سیاست‌گذاری و کارآفرینی داده محور پرداخت افزود: کار آفرینی یک فرآیندی دارد، این فرآیند از فرصت شروع شده و وارد مرحله ایده و نوشتن مدل کسب و کار می‌شود و بعد امکان سنجی طرح کسب و کار و سپس دریافت مجوزهای لازم می‌شود.
وی اظهار داشت: در این فرآیند ۵ مرحله اصلی داریم، مرحله نخست استارتاپ و کسب و کارهای نوپا است، مرحله دوم رشد سریع و کسب و کار، مرحله بعدی گسترش کسب و کار و نوآوری در کسب و کار و مرگ و کسب و کار است، اگر یک کسب و کار نتواند در مراحل رشد، نوآوری داشته باشد، به مرگ کسب و کار خود نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز آذر با بیان اینکه در هرکدام از این مراحل یک کسب و کار با استفاده از داده می‌تواند پیش رود افزود: هرگونه ایده کسب و کار فناورانه با فرصت شروع می‌شود، فرصت مجموعه شرایطی دارد، فرصت بر اساس نیاز برای یک خدمت، پاسخی برای یک مساله، خواسته‌ای برای یک نیاز ایجاد می‌شود، هرکدام از این موارد یک فرصت هستند.
وی بیان داشت: برای هر کدام از این موارد اگر بتوانیم یک پاسخ ایجاد کنیم و یک حرکت فناورانه داشته باشیم، می‌تواند تبدیل به یک فرصت شود، مهمترین ویژگی فرصت این است که با محدودیت مواجه است، فرصت محدود است، در کارآفرینی یک کلمه اهمیت دارد و آن کارآفرینی هوشیارانه است، یعنی هوشیاری نسبت به روندها و تغییرات است.
بهروز آذر افزود: یکی از منابع و ابزارهای مهم در فرصت، جمعیت ساختار، رشد و توزیع جمعیتی که در کشور و شهر زندگی می‌کنند به نسبت جنسیت و غیره است.
وی ادامه داد: یکی از منابعی که برای تولید فرصت مهم است، پیگیری جریان اخبار است، مثلاً در شهر تهران در حال حاضر سیاست‌ها به سمتی می‌رود که پیاده محوری، جایگزین خودرو محوری می‌شود، افراد می توانند بر اساس این سیاست یک ایده خلق کنند و کسب و کار راه بیندازند.
رییس مرکز آمار و رصد شهری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: اکنون در تهران ۸ میلیون نفر جمعیت داریم که ۵۰ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند اما باید بدانیم که پراکندگی این جمعیت چگونه است، پرجمعیت‌ترین مناطق تهران مناطق ۴،۵ و ۲ است و کم تراکم‌ترین مناطق ۲۱،۲۲ و ۹ است.
وی یادآور شد: برای کسب و کار فقط داده جمعیت کافی نیست، بلکه باید لایه‌های مختلف از داده‌ها از جمله سلیقه، جنسیت و جوانی و پیری را مد نظر قرار دهیم.
وی اظهارداشت: ما باید در سیاست‌گذاری نیز از این شیوه استفاده کنیم، در سطح کشور هم اتفاق افتاده که افراد سلیقه‌ای رفتار می‌کنند اما برای اینکه این ایده‌ها بتوانند مفید واقع شوند باید بر اساس داده تصمیم‌گیری کنیم.

جنس کسب و کارها تغییر کرده است
رییس مرکز آمار و رصد شهری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: الان با توسعه تکنولوژی و اتفاقاتی که در الگوی رفتاری افراد افتاده است به مراتب جنس کسب و کارها سخت‌تر شده و ما باید از داده‌هایی که پویا هستند استفاده کنیم.
وی گفت: یکی دیگر از ویژگی داده این است که مشتری از ما چه می‌خواهد، آن چیزی که مشتری از ما می‌خواهد فقط یک محصول نیست، بلکه دوست دارد به آن توجه شود و داده‌ها به ما می‌گوید که چطور نسبت به مشتری بی‌تفاوت نباشیم، آن‌چیزی که امروز مشتری ما را خوشحال می‌کند ممکن است که فردا نتواند خوشحال کند، امروز باید به این داده‌ها دسترسی داشته باشیم.
بهروز آذر با بیان اینکه داده به ما دروغ نمی‌گوید ادامه داد: در دو سال گذشته شهرداری تهران با شعار اینکه تهران شهری برای من است، بخشی از داده‌ها را در اختیار شهروندان قرار داده که در سایت داده‌نما شهرداری قابل دسترسی است.
وی افزود: در این داده‌نما اکثر داده‌ها را که مورد نیاز مردم است آماده و در اختیار مردم قرار داده است و شهروندان می‌توانند اطلاعات سطح شهر، منطقه و محله را کسب کنند و همه این آمار و اطلاعات برای اولین بار در ایران از طریق این سایت قابل استفاده است.
وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که در شهرداری تهران برای بهبود کسب و کار و دسترسی افراد انجام شده، بحث دریافت نسخه تستی Apl در کمتر از ۶۰ ثانیه است، اطلاعات آمارنامه‌های شهر تهران را در ۳۳ سال گذشته از کتابخانه بیرون آورده و در اختیار مردم قرار داده‌ایم.
بهروز آذر گفت: در نهایت شفافیت و شهر هوشمند نیز از دیگر خدمات شهرداری است که ارایه شده است، افراد می‌توانند با مشاهده این سایت و این بخش از نحوه فعالیت شهر تهران استفاده کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناورانه کشور روز پنجشنبه، ۲۷ تیرماه با حضور وزیران ارتباطات ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه که با شعار «آینده بهتر» آغاز به کار کرده است بخش‌هایی مانند الکام استارز، الکام تایکز، الکام ترندز و الکام گیمز را در خود جای داده و بخشی نیز ویژه توان‌یاب‌ها دارد.
برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی (الکامپ تور) طراحی شده تا علاقه‌مندان بتوانند با ثبت‌نام در این تورها، از نمایشگاه به شکل ویژه بازدید کنند.
همچنین با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.
نمایشگاه الکامپ تا یکشنبه، ۳۰ تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده و بهترین غرفه جوایزی تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود